۰
مدیرعامل سازگار ارقام:

برخلاف سایر صنایع، صنعت ICT ایران از دنیا عقب نیست

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳
سیامک عباسپور، مدیرعامل سازگار ارقام
سیامک عباسپور، مدیرعامل سازگار ارقام

آی‌تی‌من- هر ساله با تغییر و رشد تکنولوژی در سطح جهان این شرکت نیز خدمات جدیدی به سبد کالایی خود افزوده و همواره خود را با تکنولوژی جدید تطبیق داده و همگام با پیشرفت ICT به حوزه‎های مختلف ورود کرده است. به‎گونه‎ای که اکنون به غیر از واردات قطعات اصلی کامپیوتر، تبلت و لپتاپ و عرضه آن به بازار، در حوزه‎های مختلفی چون فروش آنلاین، ارایه سولوشن نیز فعالیت می‎کند و در عین حال مشغول ساخت كارخانه‎اي در استان تهران جهت توليد رايانه‎هاي شخصي است.

مدیران شرکت سازگار ارقام معتقدند؛ با وجودی که طی سال‌های گذشته بسیاری از صنایع کشورمان پس رفت داشته و سقوط کرده‎اند، اما صنعت ICT از دنیا عقب نیست که این هنر بخش خصوصی و ریسک‎پذیری بسیار بالای سرمایه‎گذاران این حوزه است که با تمام ناملایمات ایستادگی کرده و با سختی نیازهای کشور را تامین می‎کنند.

سیامک عباسپور مدیرعامل سازگار ارقام در گفت‌وگویی با روابط عمومی اتحادیه فناوران به تشریح فعالیت‌های جدید شرکت و وضعیت واردات و همچنین عرضه و تقاضا در بازار کامپیوتر پرداخت که در ادامه می‎خوانید.

تکنولوژهای جدید، نیاز بازار
سیامک عباسپور درابتدا با ارایه توضیحاتی درباره فعالیت‎های شرکت سازگار ارقام طی سال‌های گذشته، بر ارایه گارانتی و خدمات پشتیبانی شرکت امتداد سازگار تاکید کرد و گفت: قطعا توجه به كيفيت كالا یکی از مهم‎ترين وظايف و رسالت‎های شركت‎هاي توزيع كننده كالاست و سازگار ارقام همواره بر خدمات برتر براي خانواده مشتريان خود تاكيد دارد. شركت امتداد سازگار نیز وظيفه دارد در اسرع وقت، با دقت و مشتري مداري كه لازمه كار خدماتي است به مشتريان خود پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر سازگار ارقام بر ارایه چه خدمات و محصولاتی تمرکز دارد، افزود: زمانی 80درصد از تمرکز شرکت سازگار ارقام بر روی قطعات بود و 20 درصد روی لپ تاپ، اما در سال‎های بعد این روند تغییر یافت. اکنون نیز با تغییر بازار لپ تاپ و تبلت شرکت به سمت تکنولوژی Enterprise Technology Services & Solutions و Security technology ورود کرده است چراکه این تکنولوژی‎ها اکنون ضروری و نیاز بازار هستند. اما کماکان سه برند لپ‌تاپ لنوو، ایسر و ایسوس را وارد کرده و روی تولید PC نیز در حد نیاز بانک‌ها و قطعات کامپیوتر برحسب نیاز بازار فعالیت می‎کند.

عباسپور همچنین در ادامه افزود: تکنولوژی ICT به سمت بیگ دیتا  و بیگ دیتا به سمت هوش مصنوعی می‎رود که باید به صورت پیوسته تکنولوژهای جدید را مانیتور و رصد کرد و همگام با تغییر تکنولوژی و نیاز بازار گام برداشت.
 
بیزینس آنلاین، گام جدید سازگار ارقام
مدیرعامل سازگار ارقام با بیان اینکه اکنون خرید و فروش کالا به صورت آنلاین فورس و اجبار بازار است، گفت: در آینده نه چندان دور تمام شرکت‎ها و فروشگاه‌ها به سمت کسب‌و‌کار آنلاین خواهند رفت و سازگار ارقام نیز به شدت در حال بسترسازی و توسعه بخش سازگار آنلاین است که در این بخش تمام قطعات و کالاهای کامپیوتری به صورت اینترنتی به فروش می‎رسد.

وی افزود: در سازگار آنلاین درصدد هستیم در مورد قابلیت‎های هر کالا به صورت گویا توضیح داده شود که این امر به انتخاب کاربران کمک بسیاری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه روند تغییرات در تکنولوژی بالاست، گفت: برای ماندن باید خودمان را با تکنولوژی‎های روز  تطبیق دهیم.
 
راه‎اندازی خط تولید
مدیرعامل سازگار ارقام با تاکید بر اینکه تولید نمایشی دردی دوا نمی‎کند، گفت: این مدل تولید فاقد ارزش افزوده است و تولید در هر کشوری نیازمند ثبات اقتصادی است.

وی همچنین با بیان اینکه اولین کالایی که وزارت صنایع بر تولید آن در کشور اصرار داشت کیس و مانیتور بود، گفت: تولید کیس تقریبا موفق بود، اما اکنون درخواست آن رو به کاهش بوده و تولید مانیتور نیز به دلیل کمبود قطعات اکنون خوابیده است. در واقع تولید در صورتی مقرون به صرفه است که صد در صد آن در ایران ساخته شود و قابل رقابت با تولیدکنندگان دنیا باشد.
 
کاهش واردات کالا و افت توان خرید مصرف کنندگان
مدیرعامل سازگار ارقام همچنین در تشریح وضعیت واردات کالا و قطعات کامپیوتر به کشور و عرضه آن به بازار کامپیوتر گفت: واردات نسبت به سال گذشته از نظر تعداد کالا کاهش پیدا کرده است و در مجموع می‌توان گفت حجم کل واردات رسمی کشور کاهش یافته است که یکی از عمده دلایل آن نوسان نرخ ارز بوده است.

عباسپور همچنین در مورد خرید و فروش کالا در بازار کامپیوتر گفت: توان خرید مصرف‎کنندگان روز به روز در حال کاهش است و این امر باعث شده تا فعالان تازه کار از گردونه بازار خارج شوند. در عین حال راه ورود کالاهای بی‎کیفیت و قاچاق به بازار باز شود و واردکنندگان رسمی مثل سازگار ارقام که صد در صد واردات آن رسمی است، متضرر شوند.

وی تاکید کرد: ما از اتحادیه می‎خواهیم که به هر شرکتی که فاقد امکانات عرضه گارانتی معتبر است، مجوز گارانتی و خدمات پس از فروش ندهد تا بدین‌گونه فعالیت شرکت های قدیمی و صاحب نام بازار خدشه دار نشود.
 
لزوم فرهنگ‌سازی استارت‎آپ‎ها
عباسپور در ادامه گفت و‎گو در پاسخ به این سوال که آیا سازگار ارقام برنامه‎ای برای حمایت از استارت‎آپ‎ها و ایده‌های نوین دارد؟ گفت: به طور یقین اکنون جوانان زیادی در استارت‎آپ‎های مختلفی مشغول بکار هستند که بایستی از  آنها حمایت کرد و دولت نیز نباید چوب لای چرخ آنها بگذارد.

وی همچنین معتقد است که توجه به استارت‎آپ‌ها بسیار حائز اهمیت است زیرا موجب اشتغالزایی شده‎اند، اما فرهنگ‎سازی آن برای جامعه خیلی مهم‌تر و باارزش‌تر است. اکنون استارت‌آپ‌هایی در حال فعالیتند که برای مردم بسیار مفید، قابل اعتماد و دارای ارزش فرهنگی بالایی هستند.

مدیران ارشد شرکت سازگار ارقام در پایان گفت‎و‎گوی خود تاکید کردند: در شرایط کنونی جوانان کشور را باید امیدوار کرد و تلاش کنیم که سر پا بمانند. تیر خلاص مملکت این است که جوانان ناامید شوند. دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیلان بسیاری خوبی دارد که دولت باید برای نگه داشتن آنها برنامه داشته باشد.

 
کد مطلب : ۲۷۳۴۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين