۰

خرید بیمه نامه روی کیوسک های بانکی ممکن می شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۳
خرید بیمه نامه روی کیوسک های بانکی ممکن می شود
آیتی‌من - بهاره شریفیون، مدیرعامل استارت آپ بیمه دات کام که در نمایشگاه تراکنش حضور دارد، با اعلام این خبر گفت: شرکت بیمه دات کام از سال 1395 فعالیت در جهت راه اندازی زیرساخت ارایه خدمات الکترونیکی در صنعت بیمه را آغاز کرد و در نمایشگاه تراکنش سال گذشته موفق به رونمایی از محصول خود شد.

وی افزود: ما زیرساختی را برای ارایه خدمات B2C و B2B آماده کرده ایم که در حوزه B2C سایت بیمه دات کام به ارایه تعدادی از رشته های بیمه ای با قابلیت فروش الکترونیکی می پردازد.

به گفته شریفیون، این شرکت انواع بیمه نامه های شخص ثالث، موتورسیکلت، آتش سوزی، مسافرتی، تکمیلی درمان و مسوولیت پزشکان را در قرارداد با 22 شرکت بیمه گذار ارایه می دهد که برخی از این بیمه ها قابلیت خرید اقساطی نیز دارند. ضمن اینکه با استفاده از شبکه گسترده نمایندگی شرکت انیاک (حامی مالی بیمه دات کام) ارسال بیمه نامه به آدرس خریدار در سراسر کشور، بدون هزینه انجام می شود.

شریفیون گفت: علاه بر این، برخی سرویس های تامین اجتماعی که تا کنون به صورت حضوری ارایه می شد؛ مثل تمدید و تعویض دفترچه و همچنین بیمه نامه های خاص مثل بیمه زنان باردار را نیز در دست پیاده سازی داریم که به زودی این خدمات روی بیمه دات کام ارایه می شود.

وی در مورد خدمات آینده این شرکت نیز توضیح داد: هم اکنون ارزیابی خسارت را در دستور کار داریم، به این صورت که خسارت دیده، محل خسارت و بیمه طرف قرارداد را اعلام می کند و از آن پس ما خدمات پشتیبانی را به انجام می رسانیم. در این زمینه با سه شرکت بیمه گذار تفاهم کرده ایم و در صورت آماده شدن زیرساخت ها، این خدمت تا دو ماه آینده قابل ارایه خواهد بود.

شریفیون افزود: در زمینه خدمات سازمان و B2B نیز تصمیم گرفتیم که به عنوان VAS روی موبایل اپ های موجود خدمات مان را ارایه کنیم به این ترتیب هم اکنون روی اپلیکیشن های پرداخت محبوب مثل پات، سکه، ماناپی، پاد، پی بوم و تجارت پی، سرویس های بیمه ای ما به فروش می رسد. ضمن اینکه قابلیت ارایه API، SDK و URL را برای ارایه سرویس های مان داریم.

وی افزود: زمینه دیگری که وارد آن شده ایم، باشگاه مشتریان است و هم اکنون باشگاه مشتریان آسیاتک و بانک ایران زمین از خدمات ما استفاده می کنند.

شریفیون توضیح داد: اعضای باشگاه های مشتریان قادر خواهند بود که از امتیازاتی که در باشگاه دریافت می کنند، برای خرید انواع بیمه نامه استفاده کنند.

وی همچنین از انعقاد سه قرارداد با دفاتر پیشخوان دولت، پست بانک و یک مجموعه ارایه کارت اعتباری به جامعه بازنشستگان خبر داد که به این ترتیب فروش الکترونیکی بیمه نامه در این مراکز نیز انجام خواهد شد.

شریفیون در پاسخ به سوالی درباره برخی مقاومت ها دربرابر فعالیت بازاریابان آنلاین بیمه نیز گفت: با توجه به اینکه بیمه مرکزی هم اکنون دید خوبی نسبت به استارت آپ ها دارد و اثرگذاری آنها در توسعه بازار را دیده است، وضعیت بسیار بهبود پیدا کرده و گردش مالی خوب کسب وکارهای آنلاین این پیام را به جامعه بیمه کشور داد که این روش فروش، نه تنها جای کسی را تنگ نمی کند؛ بلکه بازار را هم برای همه توسعه می دهد؛ زیرا خرید آنلاین به اولویت مردم تبدیل شده است.

وی افزود: رویکرد بیمه مرکزی کاملا تعاملی است و هرچند هنوز مقررات مربوط به اینشورتک تدوین نشده، ولی انجمن بازاریابان آنلاین بیمه به صورت مستمر با سندیکای بیمه گذاران و معاونت های بیمه مرکزی در این زمینه همکاری دارد و امیدواریم تا پایان سال جاری مقررات مذکور تدوین و ابلاغ شود.

به گفته وی، هم اکنون از کل بازار فروش بیمه در حدود یک درصد از فروش رشته هایی که قابلیت فروش الکترونیکی دارند، آنلاین شده و سهم بیمه دات کام نیز از این بازار در حدود 20 درصد است. 

 
کد مطلب : ۲۷۰۵۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما