۰
در جلسه كميسيون فاوا اتاق بازرگاني ايران مطرح شد:

توجه ويژه نمايشگاه EXPO امسال به فاوا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۴
توجه ويژه نمايشگاه EXPO امسال به فاوا
 
تدبيري دبير كل شوراي سياست گذاري و رييس ستاد برگزاري نمايشگاه EXPO در اين جلسه با بیان نگاه ويژه امسال اين نمايشگاه به فاوا، به معرفي اين نمايشگاه پرداخت و گفت: نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي جمهوري اسلامي ايران اولين دوره آن در سال 92 و همزمان با موج اول تحريم ها برگزار شد.
 
وي افزود: سال گذشته دومين دوره اين نمايشگاه برگزار شد و از 48 كشور بيش از 570 بازرگان را آورديم كه 100 تفاهم نامه تجاري امضا شد و به انجام رسيد و همچنين در اين نمايشگاه حدود 200 ميليون دلار قرارداد تجاري بسته شد.

تدبيري ادامه داد: در اين دوره هدف گذاريمان اين بوده كه تجار و بازرگانان 60 كشور را بياوريم و بين 600 تا 700 بازرگان براي آمدن به نمايشگاه ابراز اميدواري كرده اند و 12 گروه كالايي در نمايشگاه حضور خواهند داشت كه در شرايط تحريم آوردن اين تعداد تاجر و بازرگان به كشور اقدام قابل توجهي است و خوشبختانه وزارت خارجه نيز با ما همكاري مي كند. نگاه ما در اين نمايشگاه بيشتر روي كشورهاي همسايه است اما از آمريكاي لاتين، اروپايي و ساير كشورها تجاري نيز براي شركت در اين نمايشگاه به ايران مي آيند و تاكنون از 53 كشور براي حضور در نمايشگاه اعلام آمادگي شده است.

وي گفت: در اين دوره حوزه فاوا را به صورت ويژه مورد توجه قرار داده ايم و در سالن اصلي يك پاويون 400 متري به همين منظور پيش بيني كرده ايم.

نمايشگاه EXPO از 22 تا 25 آذر ماه برگزار در نمايشگاه شهر آفتاب برگزار مي شود و برگزاري نشست هاي B2B در دستور كاري آن قرار دارد. پس از اين صحبت ها حميدرضا احمديان مديركل دفتر نوآوري و حمايت از سرمايه گذاري وزارت ارتباطات نيز درباره اين نمايشگاه گفت: براي برگزاري هاي نشست هاي B2B در نمايشگاه بايد برنامه مشخص و دقيق وجود داشته باشد تا ظرفيت ها شناسايي شود؛ در غير اين صورت ذات برگزاري نمايشگاه فايده اي ندارد اگرچه كه اتفاق خوبي است و مي توانيم به وسيله آن  يك تصويري را نشان دهيم ولي اين تصوير اگر منجر به سرمايه گذاري نشود من زياد روي آن نظر مثبتي ندارم.

در ادامه جلسه كميسيون ICT اتاق بازرگاني ايران، ريحانه حقيقي مدير امور بين الملل اتاق بازرگاني البرز در خصوص مشكلات پيرامون پيمان سپاري ارزي براي صادركنندگان فاوا گفت: در حال حاضر بسياري از صادركنندگان به افغانستان و عراق باتوجه به مشكلات ارزي و عدم امكان انتقال پول ناچار شده اند كه به صورت ريالي معامله كنند اما به دليل تعهدات مربوط به برون سپاري ارزي با مشكل مواجه شده اند.  توجه داشته باشيد كه اين صادركنندگان دلاري نمي گيرند كه بخواهند دلار به كشور برگردانند اما همچنان از آنها پيمان سپاري گرفته مي شود و اگرچه در برخي از موارد با آنها همكاري شده و گفته مي شود دلار برنگردانيد اما عمده آنها با اين مشكل مواجه هستند.

وي افزود: مشكل ديگر اما اين است كه اگرچه در گذشته در گمرك صادرات آناليزه شده اما اكنون نرخ تعرفه ها بسيار تغيير كرده و متفاوت شده و لذا نياز به اصلاح وجود دارد.
مرجع : فدراسيون ICT
کد مطلب : ۲۷۰۶۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين