۰
رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران:

فعلا تغییری در تعرفه ارایه خدمات رایانه‎ای نداریم

تاریخ انتشار
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۶
فعلا تغییری در تعرفه ارایه خدمات رایانه‎ای نداریم

آی‌تی‌من- سیدمهدی میرمهدی با بیان اینکه برخی از همکاران به مصرف‌کنندگان خدمات (تعمیرات) ارایه کرده و هزینه خدمات خود را کمتر از نرخ مصوب اتحادیه دریافت می‎کنند، افزود: زیرفروشی کالا و خدمات نیز همانند گرانفروشی به صنف لطمه می‎زند. در عین حال فروشنده مجبور است بر اساس تعرفه سازمان امور مالیاتی مالیات پرداخت کند. بنابراین از اعضای صنف رایانه می‎خواهیم بر اساس نرخ مصوب شده اتحادیه خدمات خود را عرضه کنند تا در بازرسی‎ها و  پرداخت مالیات دچار مشکل نشوند.هرچند یکی از بزرگترین مشکلات صنف مالیات است.

وی در مورد وضعیت بازار رایانه در سال جدید گفت: از سال گذشته رکود بسیار شدیدی بر بازار رایانه حاکم شده است که در سال جدید به دلیل جاری شدن سیل در استان‎های کشور و کاهش خرید استان‎های دیگر از تهران، این رکود به مراتب بیشتر به چشم می‎خورد و باعث شده برخی از فعالان از صنف خارج شوند.

وی تصریح کرد: کالاهای حوزه رایانه عمدتا وارداتی هستند و واردکنندگان مجبورند با نوسان نرخ
دلار همگام باشند تا متضرر نشوند. اما با این وجود تاکنون افزایش قیمتی در صنف نداشتیم.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران همچنین در خصوص تایید پروفورمای واردکنندگان صنف رایانه گفت: از ابتدای دیماه سال گذشته که تایید پروفورمای (Proforma-Invoice) واردکنندگان کالا در صنف رایانه به اتحادیه فناوران واگذار شده است تا کنون بیش از 500 پروفورما را تایید کرده‎ایم و نامه برای سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.

میرمهدی با تاکید بر اینکه واردکنندگان رسمی و قانونی صنف رایانه برای تایید پروفورما هیچ مشکلی ندارند و روند کار بسیار دقیق طی می‎شود، افزود:  تاکنون شکایتی در روند ثبت سفارش کالا و عدم همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در این رابطه نداشتیم. این سازمان بیشترین همکاری را با اتحادیه فناوران رایانه داشته است.

وی همچنین تاکید کرد: اتحادیه فناوران رایانه پروفورمایی را تایید می‎کند که واردکننده آن عضو اتحادیه باشد. در غیر این صورت پروفورما به هیچ وجه تایید نمی‎شود.
 
کد مطلب : ۲۷۱۷۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما