۰

آغاز فروش روبات‌های بوستون داینامیکس از ماه‌های آینده

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۵
مارک رایبرت و روبات اسپات مینی
مارک رایبرت و روبات اسپات مینی

آی‌تی‌من- بوستون داینامیکس به عنوان زیرمجموعه شرکت آلفابت فعالیت می‌کند و سگ‌های روباتیک Spot classic و Spot mini را در سبد محصولات خود دارد؛ روبات‌های چهارپایی که قادر به انجام دامنه وسیعی از کارها همچون بالا  رفتن از پله، باز کردن در و حرکت در مسیرهای ناهموار هستند.
 
حالا مارک رایبرت، مدیراجرایی بوستون داینامیکس به the verge گفته است که ظرف ماه‌های آینده این روبات‌ها را برای فروش عرضه خواهد کرد.
 
البته هنوز اعلام نشده که کدام روبات این شرکت به معرض فروش عمومی گذاشته می‌شود، اما پیش‌تر گمانه‌زنی‌هایی درباره عرضه روبات کوچک‌تر، یعنی SpotMini تا پایان سال جاری میلادی مطرح شده بود. تک کرانچ نیز افشا کرده بود که این روبات برای عرضه در ماه ژوییه آماده می‌شود.
 
بوستون داینامیکس اطلاعات تکمیلی در این رابطه ارایه نکرده و مثلا نمی‌دانیم این روبات به چه قیمتی عرضه خواهد شد. اما این شرکت گفته بود که در مرحله اول فقط یکصد دستگاه از این روبات‌ها فروخته خواهد شد. گیزمودو هم نوشته بود که نمونه اولیه‌ای که در ماه مه میلادی تست شد، تقریبا یک دهم نسخه قبل از خود هزینه تولید داشته است.
 
روبات بزرگ‌تر یعنی Spot classic که هم برای فضاهای داخلی و هم خارجی طراحی شده، برای مسیریابی در محیط‌های ناهموار از حسگرهای Lidar استفاده می‌کند و می‌تواند تا 23 کیلوگرم بار را با خود حمل کند که آن را برای استفاده از فضاهای کاری مثل ساخت‌وساز مناسب می‌کند. اما SpotMini برای استفاده از فضاهای بسته داخلی مثل خانه یا دفترکار طراحی شده و می‌تواند اجسام را بردارد و حمل کند. اسپات مینی، کم سروصداترین روبات ساخته بوستون داینامیکس است.
 
 
 
مرجع : Business Insider
کد مطلب : ۲۷۲۱۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما