۰

همه شایعات درباره گلکسی نوت ۱۰

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱
همه شایعات درباره گلکسی نوت ۱۰

آی‌‌تی‌من- گلکسی نوت یک سری از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ به شمار می‌رود که سایز بزرگ‌تری نسبت به سایر گوشی‌های این برند دارد و همراه با قلم ارایه می‌شود تا کاربردی متفاوت نسبت به سایر گوشی‌ها داشته باشد. از این رو این گوشی امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که شاید در سایر گوشی‌ها شاهد آنها نباشیم. بر این اساس هر سال سامسونگ تلاش می‌کند با اضافه کردن امکانات جدید، محصولی کاربردی‌تر و البته پیشرفته‌تر به بازار عرضه کند.

ظاهرا امسال این کمپانی کره‌ای قصد دارد محصولی کاملا متفاوت نسبت به سال‌های قبل معرفی کند؛ چرا که گمانه‌زنی‌ها حکایت از تغییرات اساسی در این گوشی دارد.

یکی از شایعاتی که درباره این گوشی منتشر شده، حاکی از حذف جک هدفون در گلکسی نوت ۱۰ دارد. البته در مورد برخی از گوشی‌های پرچمدار این قابلیت حذف شده که به باریک‌تر شدن بدنه گوشی کمک می‌کند. از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که سامسونگ درگاه حافظه از نوت 10 را نیز حذف کرده است و این موضوع به معنای عرضه نسخه‌هایی از گلکسی نوت با حافظه بسیار بالا که امکان ارتقای حافظه داخلی آنها وجود ندارد.

همچنین خبرهایی منتشر شده از دوربین گلکسی نوت ۱۰ که حکایت از ارایه یک لنز با دیافراگم متغیر سه مرحله‌ای دارد که شامل f/1.5 ، f/1.8 و  f/2.4 می‌شود. به این ترتیب می‌توان به پیشرفت فو‌ق‌العاده دوربین گوشی گلکسی نوت ۱۰ امیدوار بود. البته هنوز مشخص نیست که این گوشی با چه نوع دوربینی عرضه خواهد شد و لنز مذکور روی کدام نسخه از این گوشی قرار می‌گیرد.

گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه پردازنده این گوشی اسنپدراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰ خواهد بود و حداقل از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در خانواده گلکسی اس ۱۰ تمام گوشی‌ها دارای حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستند و به غیر از مدل «ای» که همراه با ۶ گیگابایت حافظه رم هم عرضه شده، باقی مدل‌ها مبتنی بر حداقل ۸ گیگابایت رم هستند.

گفته می‌شود که سامسونگ احتمالا از قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم روی این گوشی بهره خواهد برد. البته هنوز در رابطه با اندازه باتری آن خبرهای موثقی منتشر نشده است. طبق برخی گزارش‌ها، در پنل پشتی گلکسی نوت ۱۰ چهار دوربین تعبیه شده که این یعنی از لحاظ تعداد دوربین‌ها مشابه مدل ۵G گلکسی اس ۱۰ است.

معمولا بین پرچم‌داران سامسونگ، گوشی‌های سری گلکسی نوت از بالاترین قیمت برخوردارند. بنابراین امسال باید منتظر عرضه این گوشی با قیمت بالایی باشیم چرا که در طول سال جاری قیمت جهانی گوشی به شدت با افزایش همراه شد.

با نگاهی به محصول قبلی سامسونگ می‌توان حدس زد که این کمپانی پرچمدار جدیدش را با چه قیمتی راهی بازار خواهد کرد.

گلکسی نوت ۹ که مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بود، با قیمت ۱۰۰۰ دلاری به بازار عرضه شد و قیمت مدل مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم ۱۲۵۰ دلار بود. بنابراین با توجه به قیمت نسل قبلی نوت ۱۰ و البته قیمت گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۰، نباید انتظار قیمت ارزان‌تر از ۱۰۰۰ دلار را برای گلکسی نوت ۱۰ داشته باشیم. اگر سامسونگ دو مدل مختلف از نوت ۱۰ را عرضه کند، مدل پایه نسبت به نسل قبلی از حافظه رم و حافظه داخلی بیشتری بهره خواهد برد چرا که گمانه‌زنی‌ها حکایت از حذف کارت حافظه میکرواس‌دی در این گوشی دارند. 

بر این اساس پیش‌ بینی می‌شود که مدل پایه گلکسی نوت ۱۰ احتمالا قیمتی بیش از ۱۲۰۰ دلار خواهد داشت و نسخه‌ 5G آن با قیمتی بیش از ۱۵۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

با همه این اوصاف باید منتظر بمانیم و ببینیم امسال سامسونگ چه محصولی را به بازار عرضه می‌کند.

 
مرجع : Phone Arena
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۳۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما