۰

رونمایی از مادربردهای سری Z490 ایسوس در ایران

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۸
رونمایی از مادربردهای سری Z490 ایسوس در ایران
رونمایی از مادربردهای سری Z490 ایسوس در ایران

آی‌تی‌من- با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری فراگیر کرونا، دفتر ایسوس، این بار مراسم رونمایی را به صورت زنده از طریق سرویس پخش زنده آپارات برای اصحاب رسانه، فروشندگان و طرفداران سخت‌افزار برگزار کرد.

امیر درودگریان، مدیر توسعه بازار بخش قطعات دفتر ایسوس، در ابتدای این رویداد به توضیحاتی در زمینه بازار کنونی و شرایط واردات پرداخت و با اعلام اینکه ایسوس مانند گذشته در تلاش است تا آخرین محصولات تولید شده و فناوری‌های روز را همزمان با عرضه جهانی در اختیار هموطنان ایرانی قرار دهد، به توضیحاتی در زمینه سختی واردات، تخصیص ارز و مسائل اینچنینی پرداخت.

درودگریان همچنین تاکید کرد که تمامی ‌محصولات بخش قطعات ایسوس با گارانتی اصلی در کشور موجود است.

سعید مسلمی، مدیر روابط عمومی ‌بخش قطعات ایسوس نیز در ادامه این مراسم آنلاین به معرفی ویژگی‌های کلیدی جدیدترین محصولات ایسوس پرداخت.



در ابتدا، نوبت به معرفی قدرتمندترین مادربردهای سری ROG رسید. مسلمی در معرفی مادربردهای ROG MAXIMUS XII گفت: در مادربردهای سری ROG MAXIMUS XII، مدار تغذیه دچار تغییرات مجدد شده و ایسوس از مدار تغذیه به اصطلاح تیمی ‌در این سری استفاده کرده است. در کنار آن نیز قطعات به کار گرفته شده، از بهترین‌های موجود در دنیای الکترونیک بوده تا عملکردی دقیق و بی نقص داشته باشند. وی افزود: خنک سازی نیز در مادربردهای ROG بهتر از پیش به اجرا در آمده و هیت سینک‌های حجیم و بزرگ که توسط لوله‌های حرارتی به جای جای مادربرد اتصال دارند،استفاده از پد‌های حرارتی جدید که ارتباط قطعات گرماده را با هیت سینک‌ها به منظور هدایت سریعتر گرما بهبود بخشیده است.

وی سپس به سه فرایند هوشمند در این مادربردها پرداخت و گفت: ایسوس برای مادربردهای جدید خود هوشمند سازی را به حد اعلا رسانده است. اورکلاکینگ هوشمند، خنک سازی هوشمند و شبکه هوشمند به صورت حرفه‌ای تنظیمات مرتبط به هر بخش را برای کاربران به طور خودکار انجام می‌دهد.

با ویژگی Ai Overclocking، مادربرد با ملاک قرار دادن میزان کیفیت تراشه پردازنده و قدرت خنک سازی خنک کننده سیستم، پارامترهای اورکلاکینگ را به بهترین شکل تنظیم می‌کند تا سیستم با بالاترین فرکانس و کمترین ولتاژ به طور خودکار اورکلاک شود یا تنظیمات را برای حرفه‌ای‌های دنیای اورکلاکینگ ساده‌تر سازد.

ویژگی Ai Cooling نیز با ملاک قرار دادن مکان‌های گرم سیستم، فن‌ها را به منظور بهینه بودن سیستم خنک سازی کالیبره کرده و پس از آن بنا به نیاز بخش گرم سیستم، میزان گردش فن‌ها و پمپ خنک کننده آبی را مدیریت می‌کند.

ویژگی Ai Network نیز، به صورت هوشمند و با در نظر گرفتن نوع کاربری سیستم، ترافیک شبکه را مدیریت کرده و بر حسب اولویت کاربر، بسته‌های اطلاعات در شبکه را ارسال و دریافت می‌کند.

وی افزود: در مادربردهای گیمینگ جدید سری Z490 ایسوس، از شبکه بی سیم جدید WiFi 6 و شبکه کابلی 10G و 2.5G استفاده شده تا در هنگام بازی و استریم، گیمرها با مشکلات پهنای باند شبکه مواجه نشوند.

مسلمی سپس به توضیحاتی در مورد مادربردهای ROG MAXIMUS XII EXTREME، ROG MAXIMUS XII FORMULA،ROG STRIX Z490-E GAMING پرداخت و پس از آن نوبت به مادربردهای سری TUF GAMING Z490 ایسوس رسید.

به گفته وی، در این نسل از مادربردهای ایسوس، مدار چاپی شش لایه به همراه 2 اونس مس اضافه در بین لایه‌های PCB به کار گرفته شده که علاوه بر دوام بالاتر و عملکرد بهتر قطعات، مادربرد به دلیل مقاومت کمتر مسیرها، خنک‌تر کار می‌کند.

کارت صوتی حرفه‌ای، پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 با فرکانس و حجم بالا از دیگر خصیصه‌های این نسل جدید است. شبکه گیمینگ حرفه‌ای نیز در این مادربردها به کار گرفته شده تا تقریباً همه نیازهای گیمرها با بودجه متوسط برطرف شود.

پس از آن نوبت به معرفی سری جدید ProArt ایسوس رسید. مادربرد ProArt Z490-CREATOR 10G ایسوس به منظور استفاده کاربران حرفه‌ای، طراحان، تصویرسازان و مهندسان طراحی و تولید شده است. این مادربرد به طور ویژه ابزاری بهبود یافته برای این قشر از کاربران تلقی می‌شود. دو پورت Thunderbolt™ 3 Type-C، کارت شبکه HYPER 10G LAN، مدار تغذیه 12+2 DrMOS، و نرم افزار ProArt Creator Hub بهره‌وری را برای کاربران حرفه‌ای افزایش داده است.

مسلمی سپس درباره مادربردهای سری Prime نیز توضیحاتی ارایه کرد و در انتها نوبت به رونمایی رسمی‌ از محصولات جانبی ایسوس در بازار ایران رسید.

به گفته مدیر روابط عمومی بخش قطعات ایسوس در ایران، در حال حاضر ایسوس کاملترین برند سخت افزاری بازار ایران است. مادربرد، کارت گرافیک، مانیتور،انواع درایوهای نور، محصولات شبکه، محصولات رده سرور و ایستگاه کاری از دیرباز به صورت رسمی‌ وارد کشور می‌شد، اما اکنون محصولات جدید سبد کالای گیمینگ این برند نیز به صورت دائم در کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: هم اکنون تمام مدل‌های خنک کننده AiO، انواع پاورهای گیمینگ و مدل‌های جدید کیس‌های گیمینگ این کمپانی در کشور با گارانتی رسمی‌ موجود است.



وی گفت: کیس گیمینگ جدید ROG STRIX Helios نیز با فرم فاکتور Mid-Tower ATX عرضه شده است. در سه طرف این کیس از شیشه حرارت دیده شده استفاده شده تا ظاهری جذاب‌تر برای یک سیستم گیمینگ داشته باشد. نورپردازی Aura Sync نیز در این کیس وجود دارد که توسط یک کلید در قسمت پنل جلویی کیس قابل شخصی سازی است.

در این کیس جدید امکان استفاده از هر دو حالت افقی و عمودی کارت گرافیک وجود دارد. سه فن 140 میلی‌متری در قسمت جلوی کیس و یک فن 140 میلی‌متری دیگر در قسمت پشتی کیس، جریان هوایی ایده‌آل برای قطعات داخل کیس خلق می‌کند. اسکلت این کیس از جنس آلیاژ الومینیوم بوده که علاوه بر استحکام بالا، زیبایی خاصی را به این کیس بخشیده است.

سمینار آنلاین معرفی مادربردهای Z490 ایسوس با مرور کلی این رویداد و اعلام رسمی ‌جشنواره فروش مادربردهای سری Z490 ایسوس در ایران به پایان رسید.


 
کد مطلب : ۲۷۳۷۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما