۰
تداوم افت فروش آیفون

اپل، کارت اعتباری عرضه می‌کند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۲۷
عرضه اپل کارت در ماه جاری
عرضه اپل کارت در ماه جاری

آی‌تی‌من- تیم کوک مدیر اجرایی اپل، روز سه شنبه گذشته در جریان گزارش عملکرد مالی این شرکت، خبر ارایه کارت اعتباری این شرکت را اعلام کرد.

اپل در سه ماهه سوم سال مالی، عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌ها داشت و موفق به کسب 53.8 میلیارد دلار درآمد شد و از آخرین پیش‌بینی درآمد این شرکت که 53.39 میلیارد دلار بود، فراتر رفت. در پی ثبت این درآمد ارزش سهام اپل نیز در بورس با 3 درصد رشد مواجه شد. درآمد کلی اپل در دو فصل مالی پیشین، به دلیل افت فروش آیفون کاهش یافته بود و در سه ماهه سوم نیز سهم فروش آیفون از مجموع درآمدهای اپل به زیر 50 درصد رسید که از سال 2012 تا کنون سابقه نداشته است. اپل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی مبلغ 25.99 میلیارد دلار از فروش آیفون درآمد داشته است؛ در حالی که در مدت مشابه در سال قبل این درآمد 29.47 میلیارد دلار بود.

اپل این درآمد را مدیون تداوم رشد فروش خدمات و دستگاه‌های پوشیدنی خود است؛ در حالی که گوشی آیفون، کامپیوترها و سایر سخت‌افزارهایی که عامل شهرت اپل شده‌اند، در سبد درآمدی اپل با افت مواجه شده‌اند. به این ترتیب اپل سرمایه‌گذاری بیشتری روی خدماتی مانند اپل‌پی، اپل میوزیک و Apple Care کرده است.

ابزارهای پوشیدنی اپل نیز مانند اپل واچ و ایرپاد در سه ماهه سوم با 64 درصد رشد به درآمدی معادل 5.5 میلیارد دلار رسیدند و از نظر فروش بر آیپد پیشی گرفتند.

تیم کوک در این مراسم گفت: این بهترین فصل سوم مالی اپل تا کنون بوده که به لطف رکوردی تاریخی از خدمات، سرعت گرفتن رشد پوشیدنی‌ها، عملکرد قوی آیپد و مک و بهبود در رویکردهای آیفون اتفاق افتاده است.

وی افزود: اپل سرمایه‌گذاری بیشتری برای تولید در آمریکا انجام داده و به اسمبل کردن مک‌پرو در آمریکا ادامه خواهد داد.

اپل پیشتر از دولت ترامپ درخواست کرده بود که قطعات لازم برای دستگاه‌هایش را که از چین وارد می‌شود، از تعرفه وارداتی 25 درصدی معاف کند. اما ترامپ در توییتی پاسخ داده بود که چنین امتیازی به اپل داده نخواهد شد و این شرکت باید تولیدش را در آمریکا انجام بدهد.

اما کارت اعتباری اپل که با نام Apple Card عرضه می‌شود، شامل یک رابط کاربری خواهد بود که محل انجام خرید و مبلغ هر تراکنش را به مشتری نمایش می‌دهد. این رابط کاربری، خریدها را به گروه‌های مختلف شامل سرگرمی، غذا و خرید فروشگاهی دسته‌بندی می‌کند و برای تشویق به استفاده از این کارت اعتباری به جای سیستم‌امتیازی، از تخفیف در شکل بازگشت پول استفاده می‌شود. برای مثال در صورت استفاده از اپل‌پی، 2 درصد و به ازای خرید از فروشگاه‌های اپل 3 درصد از مبلغ خرید بازگردانده می‌شود.

کوک گفت: هم اکنون هزاران نفر از کارکنان اپل از اپل کارت به صورت آزمایشی استفاده می‌کنند.

اپل کارت در هر دو شکل دیجیتالی و فیزیکی عرضه می‌شود. البته این کارت اعتباری دارای شماره کارت سنتی 16 رقمی، کد CVV و تاریخ انقضا نیست و به جای آن، در هر مورد تراکنش رمز یک‌بار مصرفی به عنوان شناسه تولید می‌کند. موسسه اعتبار دهنده برای این کارت شرکت گلدمن ساکس است و اپل گفته که این شرکت قادر به ردگیری خرید و فروش‌های کاربران نخواهد بود.


 
مرجع : The Verge و The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۵۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما