۰
مدیرعامل فرابورس:

از 10 درخواست راه‌اندازی سکوی عاملیت کرادفاندینگ، یکی موافقت اصولی گرفت

هامونی: صورت‌‌های مالی استارتاپ‌ها شفاف نبود، حضورشان در بورس منتفی شد
تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۶
امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران
امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران

آی‌تی‌من- چندی پیش تعدادی از استارتاپ‌های بزرگ ایرانی، برای تامین مالی از طریق بازار بورس، اقدامات اولیه را انجام دادند اما موفق به گذراندن مراحل قانونی نشدند.

معروف‌ترین این شرکت‌ها اسنپ بود که تلاش داشت بخشی از سهام خود را در بورس عرضه کند. اما سرانجام در خردادماه امسال ژوبین علاقبند مدیر عامل شرکت اسنپ اعلام کرد که برنامه‌ای برای ورود این شرکت به بازار سرمایه در دستور کار نیست و گروه اسنپ در حال حاضر آمادگی ورود به بازار سرمایه را ندارد.

روز گذشته امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در این باره گفت: پیش از این چند استارتاپ تلاش‌هایی کردند اما به دلیل فقدان صورت مالی معتبر شفاف و نظام مالی مقتدر و اصولی نتوانستند به هدف خود برسند. اکنون ما از سوی این شرکت‌ها درخواستی نداریم و خودشان پیگیر ورود به بازار سرمایه نیستند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، هامونی گفت: تاکنون ۲۹ شرکت دانش‌بنیان در بورس و فرابورس عرضه اولیه شده‌اند و ارزش آن‌ها بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است. باید توجه کرد که خط قرمز  بازار سرمایه عدم شفافیت مالی و نبود حاکمیت شرکتی است و با رعایت این موارد در آینده می‌توان رشد استارتاپ‌ها در بازار سرمایه را بیش از همیشه شاهد بود.

مدیرعامل فرابورس در پاسخ به سوالی در خصوص تامین مالی جمعی (crowed funding) و اقدامات فرابورس در این بخش به ۱۰ درخواست دریافت شده برای راه‌اندازی سکوی عاملیت کرادفاندینگ اشاره کرد و گفت: از میان این درخواست‌ها، یک درخواست موفق به اخذ موافقت اصولی شده است.

هامونی همچنین به موضوع فراخوان بلاک‌چین‌ اشاره کرد و گفت: مهلت ما رو به پایان است و انشالله بعد از پایان آن در ۱۵ مرداد، نتایج نهایی اعلام خواهد شد. از سوی دیگر در زمینه asset token ها و security token ها برنامه‌های جدی داریم و توافقات و مذاکراتی با دانشگاه‌های معتبر کشور انجام شده است و امیدواریم منجر به عقد قرارداد شود.

 
کد مطلب : ۲۷۲۵۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما