۰
با افتتاح پروژه‌های مخابراتی و سامانه متمرکز خدمات مخابراتی جنوب شرق استان تهران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

نخستین VDSL در کشور واگذار شد

آذری جهرمی: سهم هزینه ارتباطات در سبد خانوار بیش از 2.5 درصد نخواهد شد
تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۰
افتتاح پروژه‌های مخابراتی و سامانه متمرکز خدمات مخابراتی جنوب شرق استان تهران با حضور آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
افتتاح پروژه‌های مخابراتی و سامانه متمرکز خدمات مخابراتی جنوب شرق استان تهران با حضور آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

آی‌تی‌من- در این مراسم وزیر ارتباطات، پروژه‌های ارتباطی این شهرستان را با مجموع بیش از 393 هزار میلیون ریال اعتبار افتتاح کرد، که راه‌اندازی سامانه متمرکز خدمات مخابراتی جنوب شرق استان تهران، توسعه 7970 پورت اینترنت پرسرعت ADSL و ACCESS شهری، 6336 پورت روستایی و توسعه 384 پورت VDSL شهری و 1056 پورت روستایی از جمله پروژه‌های جنوب شرق استان تهران بود.

احداث مجموعا 112 سایت 2G، 3G، 4G، LTE و TD LTE در شهرستان‌های قرچک، پیشوا و ورامین توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و همچنین برقراری رومینگ همراه اول و ایرانسل در کلیه روستاهای دارای پوشش استان در قالب طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO)  از دیگر پروژه‌هایی است که افتتاح شد.
 
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم آیین افتتاح پروژه‌های مخابراتی و سامانه متمرکز خدمات مخابرات جنوب شرق استان تهران، با بیان این که تمایل زندگی در اطراف شهر تهران افزایش‌ یافته است، گفت: وزارت ارتباطات برای توسعه ارتباطات در شهرستان‌های پرند، بهارستان، شهریار، اسلامشهر و دیگر شهرهای استان تهران برنامه ویژه‌ای در حال اجرا دارد.

وی افزود: برای پروژه‌های ارتباطی شهرهای ورامین، قرچک و پیشوا در یک سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که پروژه‌های آن امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

آذری جهرمی با بیان این که صد در صد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان قرچک به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، گفت: تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دشت ورامین به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی به چالش‌های ارزی و مشکلات اقتصادی کشور برای شرکت‌های مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد و افزود: چالش‌های ارزی باعث شده که هزینه‌های این شرکت‌ها ۳ تا ۴ برابر شود اما درآمدهای آنان که به ریال است به‌نوعی ثابت مانده است با این حال  در این بحران ارزی شاهد افزایش تعرفه‌های ارتباطات نبودیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: سیاست ما این است که هزینه ارتباطات در سبد خانوار بیش از ۲ و نیم درصد نباشد و افزایش هزینه‌ها به‌گونه‌ای مدیریت شود.

وی از طراحی و اجرای ۱۰ برنامه برای صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری در این بخش خبر داد و افزود: با اجرای این برنامه‌ها بخش ارتباطات فشار و ریاضت را تحمل کرد تا فشار هزینه‌ها و بحران ارزی به مردم منتقل نشود.

آذری جهرمی تصریح کرد: با همکاری اپراتورهای موبایل با یکدیگر یک سایت به‌جای ۳ سایت همراه نصب شد و از هزینه‌های تبلیغاتی ۸۰۰ میلیارد تومانی این اپراتورها نیز کاسته شد چراکه بهترین تبلیغ خدمات مناسب و ارزان‌قیمت است.

وی رومینگ را یکی دیگر از برنامه‌های صرفه‌جویی حوزه ارتباطات عنوان کرد و افزود: دولت نیز با هزینه هزار میلیارد تومانی مابه‌التفاوت نرخ سرمایه‌گذاری در این حوزه را به عهده گرفت.

وزیر ارتباطات ایجاد یکپارچگی در ساختار مخابرات را یک راهکار برای کاهش هزینه‌ها و بالا بردن کیفیت دانست و گفت: سامانه جامع متمرکز خدمات مخابراتی که امروز به بهره‌برداری رسید در همین راستا انجام شد که می‌تواند با یک مدیریت متمرکز امکان سرویس‌دهی بهتر را فراهم کند.

جهرمی به مشکلات معیشتی بازنشستگان مخابرات اشاره کرد و افزود: معیشت بازنشستگان به‌اندازه معیشت خود ما اهمیت دارد و در تلاش هستیم با مدیریت هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری معیشت بازنشستگان بخش را نیز تأمین کنیم.

بر اساس همین گزارش در ادامه این مراسم وزیر ارتباطات از طریق ویدیو کنفرانس نخستین پورت VDSL که به خانواده شهید محمود علی کاهی از روستاهای پیشوا واگذار شده بود را افتتاح کرد.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۶۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين