۰

مردم باید کاربرد فناوری فضایی را در زندگی خود حس کنند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۵۴
مردم باید کاربرد فناوری فضایی را در زندگی خود حس کنند

آی‌تی‌من- به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، فرهاد معارفی معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاونان پشتیبانی و اجرایی مجموعه سازمان‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های تابعه این وزارت‌خانه از دستاوردهای فضایی و زیرساخت‌های مرکز تجمیع، یکپارچه‌سازی و آزمون پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کرد.

معارفی در این بازدید با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه فضایی، تاکید کرد: مردم باید کاربرد فناوری فضایی را در زندگی خود حس کنند و متخصصان و محققان این حوزه باید آگاهی‌های لازم را در این خصوص به مردم ارایه دهند.

وی افزود: اگر نتایج و دستاوردهای پژوهشگران و فعالین حوزه فضایی در زندگی مردم و ارکان مختلف کشور، از سوی مردم درک شود، علاوه بر افزایش حمایت و مطالبه عموم، توفیقات این حوزه نیز بیشتر می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به ضرورت تشریح و ایجاد نیاز در بین مردم و مسوولان تاکید کرد و گفت: در زمینه علوم و فناوری‌های پیشرفته‌ای چون حوزه فضایی، شفاف‌سازی خدمات ناشی از این حوزه در زندگی افراد و ترویج علم در بین عموم مردم در پیشبرد اهداف فنی و تخصصی بسیار مهم است.

وی افزود: پژوهشگاه فضایی ایران باید در کنار ماموریت اصلی خود، به نقش کاربردها و خدمات فضاپایه در تسهیل و تسریع رفع نیازهای کنونی جامعه و تلاش برای فراهم‌آوردن زندگی راحت‌تر و باکیفیت‌تر برای عموم مردم، با کاربرد فناوری فضایی توجه ویژه داشته باشد.

در ادامه این دیدار، حسین صمیمی ‌رییس پژوهشگاه فضایی ایران، در خصوص نقشه راه کشور در حوزه فناوری فضایی و رسالت اصلی مجموعه پژوهشگاه، به عنوان سازمانی دانش‌محور، گفت: فعالیت‌های این پژوهشگاه را در قالب سه حوزه کاری اصلی شامل کسب دانش فنی ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، توسعه بخش خدمات فضاپایه و گسترش سرریز فناوری حوزه فضایی به سایر صنایع در سطح کشور انجام می‌شود.

صمیمی، نیروی انسانی متخصص، توانمند و نخبه پژوهشگاه فضایی، را بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی این مجموعه دانست و تاکید کرد: حفظ، پرورش و پاسداشت این مجموعه جوان و توانمند از نیروی انسانی، رسالت مهمی‌است که باید با حمایت وزارت ارتباطات در انجام این رسالت بکوشیم.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران، تصریح کرد: با رویکرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه کاربردها و خدمات‌رسانی از فناوری فضایی، همواره تلاش کردیم با استفاده از داد‌ه‌های حوزه فناوری‌های فضایی و با اطلاعاتی جامع و دقیق از این فناوری‌ها، مدیران و مسوولان ارشد کشور و نهادهای مختلف را در فرآیند تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کلان در حوزه‌های ذی‌ربط یاری کنیم.

 
کد مطلب : ۲۷۳۱۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما