۰

ناوگان برقی شرکت ملی پست رونمایی شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۵
رونمایی از ناوگان برقی شرکت پست
رونمایی از ناوگان برقی شرکت پست
 
آی‌تی‌من- در این مراسم که ظهر امروز در محوطه ساختمان کلاه فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران شرکت ملی پست حضور داشتند.

آذری جهرمی در این مراسم با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات با تجهیز پست به ناوگان برقی به پروژه تهران هوشمند پیوست، گفت: شرکت ملی پست با اجرای طرح پست پلاس یکی از آلوده‌ترین مناطق تهران را به 200 موتور برقی، 50 دوچرخه و 10 ماشین برقی مجهز می‌کند و یک گام در این حوزه به پیش می‌رود.

وی افزود: در حوزه آلودگی هوا حرف زدن کافی است و باید عمل کرد.

وی ادامه داد: برنامه تهران هوشمند ذیل مجموعه ایران هوشمند قرار دارد و ما سعی کردیم با مشارکت در این برنامه و همکاری با شهرداری تهران و نهادهای مربوطه کاری کنیم تا مردم هوای بهتری تنفس کنند.

پست پلاس

وی افزود: شرکت ملی پست برای عملیات توزیع مرسولات، پنج هزار موتورسیکلت در اختیار دارد و فعالیت این تعداد موتورسیکلت عاملی در ایجاد آلودگی هواست و به همین منظور سعی می کنیم تا دهه فجر با جایگزینی 200 موتور و 150 دوچرخه برقی در یکی از مناطق تهران که درصد آلودگی بیشتری دارد این کار بزرگ را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه پست قبلاً هم ترابری هوایی داشت اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا این امکان را زنده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به واکنش‌های مردم در شبکه‌های اجتماعی گفت: هیچ سورپرایزی بهتر از گام برداشتن در جهت سلامتی مردم نیست، من شوخی‌های مردم را دیدم و با آنها نه تنها مشکلی ندارم بلکه از آنها استفاده می‌کنم و این یعنی آنکه مردم با ما در ارتباط هستند.

آذری جهرمی در خصوص چگونگی استفاده از پهپاد پستی اظهار داشت: از هلال احمر و اورژانس خواستیم مسیرهای پرتردد را به ما اعلام کنند، تا به عنوان گام اول از این خدمات بتوانیم برای جابه‌جایی دارو در آن مسیرها استفاده کنیم.

وی افزود: پست پلاس را در تهران پایلوت و نتایج آن را بررسی می‌کنیم و در مراحل بعد برای توسعه آن به همه کشور گام بر می‌داریم.

مدیرعامل شرکت ملی پست نیز با اعلام اینکه این موفقیت به کمک شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان جوان ایرانی به دست آمده است، افزود: با دستیابی به این فناوری، پست آماده است تا در گام نخست به کمک نهادهای امداد رسان مانند هلال احمر و اورژانس بشتابد و در شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه، بسته ها و اقلام مورد نیاز را به ویژه در مناطق غیرقابل دسترس، به دست هموطنان برساند.

نعمتی با اشاره به مکاتبات انجام شده با نهادهای امدادرسان، اظهار داشت: با توجه به اینکه پرواز هر نوع پهپاد نیازمند اخذ مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های متولی است، پست آماده است تا در صورت اخذ این مجوزها، کار خدمات رسانی و توزیع بسته از طریق پهپاد را آغاز کند.

نعمتی در خصوص شرایط ارسال بسته از طریق پهپاد نیز اظهار داشت: پهپاد آزمایش شده قادر است بسته‌هایی تا وزن 2 کیلوگرم را در مسیری به طول 20 کیلومتر از مبدا دریافت کند و به مقصد تحویل دهد.

پست پلاس

معاون وزیر نحوه اطلاع رسانی زمان و مکان تحویل بسته را نیز تشریح کرد و گفت: پیامکی به مخاطب ارسال خواهد شد و زمان دقیق و مکان تحویل بسته به وی اعلام می‌شود.

همچنین وزیر ارتباطات از مردم دعوت کرد تا برای نامگذاری  پهپاد پستی پیشنهاد ارائه کنند.

در همین راستا، علاقه‌مندان می‌توانند پیشنهادات خود در خصوص نامگذاری پهپاد پستی را حداکثر تا روز 15 دی ماه 1398 به همراه مشخصات فردی و شماره تماس، به پست الکترونیک روابط عمومی شرکت ملی پست به آدرس pr@post.ir یا صندوق پستی 8811-15875 ارسال کنند و پس از داوری و انتخاب نام‌های پیشنهادی برتر، به برندگان جوایزی اعطا می‌شود.
 
کد مطلب : ۲۷۳۱۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين