۰
پس از ادغام با ریحون و در یک برنامه 5ساله

چیلیوری به پلتفرم سفارش آنلاین همه چیز تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۸
ادغام رسمی ریحون و چیلیوری
ادغام رسمی ریحون و چیلیوری
 
 آی‌تی‌من- علیرضا صادقیان، مدیرعامل پیشین هولدینگ کسب و کار نوین ایرانیان و مدیرعامل فعلی چیلیوری، در این نشست خبری به تشریح تاریخچه فعالیت این برند پرداخت و گفت: برند چیلیوری در سال 1394 راه‌اندازی شده و امروز که در سالگرد تولد 4 سالگی این برند قرار داریم، فرایند ادغام چیلیوری و ریحون آغاز شده است.
 
وی با بیان اینکه این شرکت در سال 98 شاهد 208 درصد رشد بوده است، افزود: هم اکنون بیش از 4 هزار رستوران روی پلتفرم چیلیوری حضور دارند و فعالیت این برند در 30 شهر ایران گسترده شده است.
 
صادقیان افزود: چیلیوری و ریحون تا کنون بر سر رتبه دوم بازار با هم رقابت می‌کردند؛ ولی پس از ادغام، هدف ما دستیابی به رتبه اول بازار خواهد بود. ضمن اینکه این ادغام موجب تسهیل انتخاب سرمایه‌گذاران می‌شود و این پیام به آنها داده خواهد شد که یک بازیگر دوم قوی با ریسک سرمایه‌گذاری پایین‌تر به بازار وارد خواهد شد.
 
صادقیان همچنین درباره انتخاب برند شرکت جدید پس از ادغام توضیح داد: استراتژی‌های مختلفی را به این منظور مدنظر قرار دادیم و چهار گزینه پیش روی ما بود.
 
به گفته وی، گزینه‌های مطرح عبارت بود از اینکه هر دو برند به صورت مستقل به کار خود ادامه بدهند، برندها در هم ادغام شود و ترکیبی از هر دو نام انتخاب شود، یکی از برندها به فعالیت بپردازد و در نهایت اینکه هر دو برند متوقف شوند و یک برند جدید خلق شود.
 
وی افزود: در نهایت تصمیم بر این شد که یک برند به فعالیت ادامه دهد و برند دوم متوقف شود. به این منظور هم برند چیلیوری برای ادامه فعالیت انتخاب شد.
 
مدیرعامل چیلیوری، یکی از مهم‌ترین مزایای این ادغام را هم‌افزایی به ویژه در تیم‌های دو مجموعه عنوان کرد و گفت: ما در چیلیوری، دانش منطقه‌ای خوبی داریم و مجموعه ریحون نیز با توجه به جذب یک سرمایه‌گذار یونانی، مجهز به دانش بین‌المللی ارزشمندی است که از این پس، این دو دانش در کنار هم قرار می‌گیرد.
 
وی رشد بازار چیلیوری را از نتایج این ادغام دانست که هم‌اکنون محقق شده است. صادقیان توضیح داد: در نتیجه ادغام، تعداد رستوران‌های چیلیوری 60 درصد رشد کرده و موفق به جذب 65 درصدی مشتریان جدید شده‌ایم.
 
وی سپس با بیان اینکه، بازار بزرگ و فعال نشده‌ای پیش روی این شرکت است، به بیان آماری از بازار سفارش آنلاین غذا پرداخت و گفت: حجم کل بازار سفارش غذای ایران در سال 98 به میزان 18 هزار میلیارد تومان بوده که حدود 10 درصد آن آنلاین شده است. این در حالی است که در سال 2018 حدود 30 درصد سفارش غذا در سطح جهان آنلاین بوده است.
 
وی افزود: اگر تا سال 1402 بتوانیم میزان سهم سفارش آنلاین را از این بازار به 25 درصد برسانیم، با بازاری 180 هزار میلیارد تومانی مواجه خواهیم بود.
 
به گفته صادقیان، اما هدف چیلیوری، محدود ماندن به بازار سفارش آنلاین غذا نخواهد بود.
 
وی توضیح داد: در یک برنامه 5 ساله، قصد داریم به یک پلتفرم On-demand تبدیل شویم و به ارسال تمامی کالاهایی بپردازیم که مورد نیاز مشتری است.
 
صادقیان گفت: به عنوان قدم اول، بازار کالاهای سوپرمارکتی را مدنظر داریم که حجمی 20 برابر بازار سفارش غذا دارد.
 
وی گفت: در واقع چیلیوری از پلتفرم سفارش آنلاین غذا به سفارش آنلاین همه چیز تبدیل می‌شود که مواردی همچون سفارش گل، شیرینی، میوه، دارو، نان و سایر کالاهای تند مصرف، در آینده به این پلتفرم افزوده خواهد شد.
 
بابک کبیری، مدیرعامل ریحون نیز در در این نشست با بیان اینکه برند ریحون در سال 1394 و از دل آواتک به وجود آمده است، به مشکلات پیش روی این برند اشاره کرد و گفت: ریحون برای رشد بیشتر، ادغام با یک بازیگر دیگر را در نظر داشته و چیلیوری، گزینه مناسب در این حوزه بوده است.

وی افزود: ما عطش رشد داشتیم و در اولین تماس‌ها با هم، متوجه شدیم که هم‌سویی‌های زیادی باهم داریم. خیلی سریع به میز مذاکره رسیدیم و کارهای اولیه را انجام دادیم.
 

محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نمدن نیز با بیان اینکه موضوع ادغام و تملیک و بازسازی ساختار شرکت‌ها در جهان متداول است اما در شرکت‌های دانش‌بنیان ایران این موضوع هنوز جا نیفتاده است، گفت: ما نیز به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران این هولدینگ از هر کمکی در این مسیر دریغ نخواهیم کرد.

علی سمساری‌لر، مدیرعامل سرآوا سخنران دیگر این نشست خبری بود.


 
وی با بیان اینکه در شرایط بد اقتصادی، سرمایه به سمت بازارهای کم ریسک‌تر می‌رود، افزود: سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها جزو سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر محسوب می‌شود که از این نظر شاید تامین سرمایه برای این شرکت‌ها نوپا دشوارتر شود.
 
وی ادامه داد: اما باید در نظر داشت که سود حاصل از سرمایه‌گذاری به دو صورت تعریف می‌شود؛ یکی سود سالیانه و دیگری سود ناشی از افزایش ارزش یا Capital Gain. به این ترتیب، اگرچه استارتاپ‌ها شاید از نظر سودآوری، وضعیت خوبی نداشته باشند یا زیان‌ده باشند، اما به دلیل رشد سریع، موجب افزایش ارزش دارایی‌های سرمایه‌گذاران می‌شوند.
 
 
 
کد مطلب : ۲۷۳۲۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما