۰

کاهش درآمدهای واحد بازی‌های سونی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۱
کاهش درآمدهای واحد بازی‌های سونی
 
آی‌تی‌من- بر اساس گزارش عملکرد سه ماهه سوم سال مالی 2019 سونی که از اول اکتبر تا 31 دسامبر را شامل می‌شود، به دلیل کاهش فروش کنسول بازی PS4 و فروش نرم‌افزارهای شرکت‌های ثالث، فروش واحد بازی‌های این شرکت نسبت به مدت مشابه سال ماقبل 20 درصد کاهش یافته است. درآمدهای عملیاتی این شرکت نیز کاهش یافته و سونی نزدیک به 180 میلیون دلار کاهش سود در این بخش گزارش کرده است. به همین دلیل، سونی پیش‌بینی‌های خود را نیز تعدیل کرده و پیش‌بینی فروش خود را سه درصد، معادل 459 میلیون دلار و پیش‌بینی درآمد عملیاتی‌اش را 46 میلیون دلار کاهش داده است.

این آمارها اگرچه برای سونی ایده‌آل نیست؛ اما در شرایط انتقال معمولا این افت درآمدها قابل پیش‌بینی است و به این معنا نیست که سونی در حال زیان‌دهی است. در واقع فقط درآمدهای سونی از بخش بازی‌ها نسبت به سال ماقبل کاهش یافته است.

گفته می‌شود که افت سنگین 7 درصدی فروش نرم‌افزار غیر منتظره بوده است. کاهش فروش و پیش‌بینی‌ها می‌تواند به تاخیرهای پی‌درپی زمان عرضه بازی‌های جدید سونی در ماه‌های گذشته مربوط باشد. بازی Doom Eternal قرار بود در ماه نوامبر گذشته منتشر شود اما زمان عرضه‌اش به ماه مارس (ماه آینده میلادی) موکول شد. در عین حال هر دو عنوان  Watch Dogs Legion و The Last of Us Part II نیز از فصل مالی کنونی به سال مالی بعدی سونی منتقل شده اند.

البته گزارش مالی سونی نشان می‌دهد که تعداد مشترکان سرویس PS Plus در حال رشد است و از 36.3 میلیون مشترک در زمان مشابه سال ماقبل به 38.8 میلیون رسیده  است.


 
 
مرجع : Engadget
کد مطلب : ۲۷۳۳۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما