۰
اعتراض مردم و وزیر ارتباطات به تشکیل صف‌های خرید سیم کارت در دفاتر خدمات ارتباطی

رگولاتوری: فروش سیم‌کارت فقط آنلاین انجام می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۷
رگولاتوری: فروش سیم‌کارت فقط آنلاین انجام می‌شود
رگولاتوری: فروش سیم‌کارت فقط آنلاین انجام می‌شود

آی‌تی‌من- سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا دو روز پیش گفته بود: آن دسته از افرادی که سیم کارتی به نام‌شان نیست می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت ماه برای تهیه سیم کارت مراجعه کنند. وی افزوده بود: ن دسته از افرادی که سیم کارتی به نامشان نیست و امکان تهیه سیم کارت تا روز یکشنبه 31 فرودین را ندارند، مهلت دارند تا 18 اردیبهشت ماه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند و سیم کارت تهیه کنند. پس از آنکه سیم کارت به نامشان ثبت شد وام یک میلیون تومانی را تا پایان ماه مبارک رمضان دریافت می‌کنند. فقط افرادی تا 4 اردیبهشت وام یک میلیونی را دریافت می‌کنند که تا 31 فرودین ماه پیامک v.refah را دریافت کرده و شماره ملی سرپرست خانوار را به سرشماره 6369 ارسال کرده باشند. در همین حال همراه اول و ایرانسل، اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه نیز اعلام کردند که افراد متقاضی که سیم‌کارتی به نام‌شان نیست، به رایگان سیم کارت می‌دهند.

در پی اعلام این مهلت، دیروز صف‌های طولانی از مردم در برابر مراکز فروش و دفاتر خدمات ارتباطی شکل گرفت، صف‌هایی که با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله‌گیری اجتماعی، می‌تواند زمینه انتقال ویروس را فراهم کند و سلامت عمومی را به خطر بیندازد.

انتشار تصاویر و اخباری از شکل‌گیری این صف‌ها انتقادات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی موجب شد و وزیر ارتباطات نیز به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار آن شد که ثبت‌نام افراد به صورت آنلاین انجام گیرد.

محمدجواد آذری جهرمی در توییتر نوشت: «آقای اپراتور! مردم نباید برای تهیه‌ سیم‌کارت رایگان در این شرایط کرونا در دفاتر ارتباطی، صف بکشند. همین الان باید این فرآیند «متوقف» شود. از مردم آنلاین ثبت‌نام کنید و با پست سیم کارت را به منازل آنها برسانید. خدمت رسانی به مردم «باید» با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت باشد.»



پس از این اعتراضات، ایرانسل اعلام کرد که سیم‌کارت رایگان سرپرستان خانوار را از طریق پست تحویل می‌دهد.

بنا به اعلام ایرانسل، سرپرستان خانوار متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی دولت که هیچ سیم‌کارتی به نامشان ثبت نشده است، می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی ایرانسل، به صورت غیرحضوری، برای دریافت سیم‌کارت رایگان ثبت‌نام و این سیم‌کارت را از طریق شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران دریافت کنند.

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند صرفاً با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایرانسل، از طریق بخش «سیم‌کارت» و گزینۀ «سیم‌کارت اعتباری رایگان برای سیم‌کارت اولی‌ها» درخواست خود را ثبت و سیم‌کارت خود را از طریق شرکت پست در محل مورد نظرشان دریافت کنند.

این اپراتور اعلام کرد که با توجه به شرایط کرونایی و در راستای کمک به رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و تسهیل شرایط دریافت سیم‌کارت برای متقاضیان، طرح فوق فقط از طریق فروشگاه اینترنتی ایرانسل اجرا می‌شود و امکان دریافت سیم‌کارت با مراجعۀ حضوری به فروشگاه‌ها، نمایندگی‌های مجاز یا مراکز ارتباط با ایرانسل میسر نیست.

بنا به اعلام ایرانسل، ثبت‌نام و ارسال این سیم‌کارت رایگان است و از این بابت هزینه‌ای از مشترکان دریافت نمی‌شود.

از سوی دیگر، حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات نیز گفت: پس از دستور وزیر ارتباطات و عکس‌هایی که از تشکیل صف‌های طولانی برای ما ارسال شده بود، به اپراتورها اعلام کردیم فعلا تا یک یا دو هفته آینده فروش سیم کارت به صورت آنلاین انجام شود و مامور پست، زمانی که قصد تحویل سیم‌کارت را دارد فرد را احراز هویت کند. تا بتوانیم بدون مشکل این دوره را پشت سر بگذاریم.

جوشقانی همچنین در پاسخ به این‌که سازمان تنظیم مقررات برای جلوگیری از تخلفات به سمت احراز هویت بیومتریک و الزام حضور صاحب سیم‌کارت رفته است و صدور سیم‌کارت به صورت آنلاین کاملا بر خلاف این پروتکل است،افزود: صدور آنلاین سیم کارت و احراز هویت توسط پست صرفا در همین زمان مشخص انجام می‌شود و پس از آن دوباره به سمت همان شیوه‌های نوین احراز هویت گام برمی‌داریم. شرایط بحران گاهی اوقات منجر به صدور قوانین موقتی می‌شود تا مشکلات را به حداقل برساند.


 
کد مطلب : ۲۷۳۵۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين