۰
با رونمایی از سامانه «نام» توسط شهردار تهران

نامگذاری معابر پایتخت هوشمند شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۳
نامگذاری معابر پایتخت هوشمند شد
نامگذاری معابر پایتخت هوشمند شد

آی‌تی‌من- این سامانه که به همت سازمان فاوای شهرداری تهران طراحی و ارائه شده است، امکان مدیریت نام‌گذاری معابر پایتخت را به شیوه‌ای هوشمند فراهم می‌کند.

در مراسم رونمایی از این سامانه پیروز حناچی، شهردار تهران، ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا و شهربانو امانی، عضو شورای شهر و همچنین برخی از شهرداران مناطق، مدیران بخش‌های مختلف شهری و پژوهشگران حوزه ارتباطی حضور داشتند.

سامانه «نام» امکان مدیریت نام‌گذاری هوشمند معابر پایتخت را با جانمایی روی نقشه تهران در اختیار مدیریت شهری قرار می‌دهد.

این سامانه در پی وجود چالش‌های نام گذاری معابر همانند تعدد اسامی تکراری، وجود سلایق گوناگون در انتخاب نام معابر و عدم وجود سابقه تغییرات نام یک معبر و به منظور ایجاد روالی استاندارد، قابل پیگیری و یکپارچه در تغییر نام اماکن و معابر در مجموعه شهرداری تهران راه اندازی شده است.

«نام» امکاناتی از قبیل نمایش نقشه معابر، مدیریت و گزارش گیری نام معابر مبتنی بر نقشه (با جست‌وجوی گونه‌بندی‌های مختلف)، جلوگیری از ایجاد نام تکراری در معابر، جستجو و دسترسی دقیق محل درخواست بر روی نقشه، نمایش سابقه تغییرات نام معبر و ... را در فرآیند مکانیزه نام‌گذاری معابر به همراه دارد.

گفتنی است این سامانه به صورت پایلوت در سه منطقه در حال راه اندازی است و در آینده‌ای نزدیک در کلیه مناطق شهرداری اجرایی خواهد شد.

 
کد مطلب : ۲۷۳۷۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما