۰

جاسوسی آمریکا با صدها اپلیکیشن از مردم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷
جاسوسی آمریکا با صدها اپلیکیشن از مردم
جاسوسی آمریکا با صدها اپلیکیشن از مردم

آی‌تی‌من- شرکت ویرجینیایی Anomaly Six LLC با پرداخت پول به توسعه دهندگان برنامه‌های موبایلی کدهای ردیابی را در برنامه‌های آنها قرار می‌دهد. این ردیاب‌ها امکان جمع‌آوری داده‌ها به صورت ناشناس از گوشی‌های ما را دارند. اطلاعاتیکه Anomaly Six آنها را به دولت آمریکا می‌فروشد. هرچند که این موضوع قابل پیش‌بینی بود، اما ثابت شدن آن و حتی قانونی بودن آن برای ما عجیب است.

در گزارش وال استریت ژورنال اعلام شده که ردیابی کاربران از بیش از 500 برنامه موبایلی انجام می‌شود. با این حال، Anomaly Six اعلام نکرده که این با کدام توسعه دهندگان همکاری دارد و برنامه‌ها کدام‌ها هستند. وال استریت هم قادر به جمع‌آوری اطلاعات از طریق دیگری نبود.

ممکن است شما هم تصور کنید که با چک کردن توافق‌نامه برنامه یا همان Terms of Sevice برنامه‌ها این موضوع را کشف کنید. اما این کار بی‎فایده است، چراکه توسعه دهندگان اینکه Anomaly Six از طریق برنامه آنها از کاربران جاسوسی می‌کند را اعلام نکرده‌اند. بنابراین ممکن است همه ما یک یا حتی چندین برنامه در گوشی خود نصب داشته باشیم که حاوی این کدهای جاسوسی باشد.

گفته شده که اطلاعاتی که Anomaly Six جمع‌آوری می‌کند به صورت ناشناس ذخیره می‌شود. با این حال، روش‌های زیادی وجود دارد که مشخص شود این داده‌های ناشناس به چه کسانی تعلق دارد. به عنوان مثال در زمان خواب که گوشی بدون استفاده خواهد ماند، احتمالاً می‌تواند خانه شخص را مشخص کند. زمانیکه شما این اطلاعات را در اختیار داشته باشید پیدا کردن اطلاعات دیگر مانند رفت‌وآمد، کار و … سخت نیست.

از آنجاییکه Anomaly Six افشا نکرده که کدام برنامه‌ها از کاربران جاسوسی می‌کنند، راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. به زبان ساده‌تر؛ شما ردیابی می‌شوید، اطلاعاتتان به دولت آمریکا فروخته می‌شود و راهی برای جلوگیری از آن ندارد.

از آنجاییکه ردیابی کاربران از طریق گوشی‌های هوشمند موضوع نسبتاً جدیدی است، قوانین خاصی در این رابطه هنوز تنظیم نشده است. از طرف دیگر اطلاعاتی که Anomaly Six جمع آوری می‌کند در ظاهر به صورت ناشناس بوده و برای اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

اما سوال بزرگی که مطرح می‌شود اینست که دولت با این اطلاعات چه خواهد کرد؟ آیا هدف نظارت بر شهروندان است؟ از آنها برای اجرای قانون استفاده می‌کند؟ یا به عنوان تاکتیکی برای مبارزه با تروریسم از آنها بهره می‌برد؟ سوالاتی زیادی در این رابطه مطرح است و به نظر می‌رسد که Anomaly Six قصد پاسخگویی به آنها را ندارد. آنها مدعی هستند که شغل آنها محرمانه است و نمی‌توانند بدون اجازه شرکای تجاری توضیحات دقیق‌تری ارائه کنند. 
 
مرجع : سخت افزار
کد مطلب : ۲۷۳۹۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما