۰

کارت‌های یکبار مصرف بازرگانی ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۲
کارت‌های یکبار مصرف بازرگانی ساماندهی می‌شوند
کارت‌های یکبار مصرف بازرگانی ساماندهی می‌شوند

آی‌تی‌من- افروز بهرامی‌ در سومین جلسه کمیته مشورتی ضمانت صادرات با ارایه گزارشی از اهداف صندوق در زمینه کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط برای جهش صادرات، افزود: حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط برای صادرات غیر نفتی از اولویت‌های صندوق ضمانت صادرات است .

وی ادامه داد: در بخش الزامات صندوق ضمانت صادرات ایران در حوزه داخلی مقرر شد جلسه ای با حضور مسئولین گمرک، اتاق بازرگانی و صندوق ضمانت صادرات برگزار و مساله قبول ضمانت نامه‌های این صندوق به جای ضمانت نامه‌های بانکی صادرکنندگان توسط گمرک، حل و فصل و یکسان سازی فرمت ضمانت نامه گمرک و صندوق عملیاتی شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: اسناد صادراتی با دوره اعتبار حداکثر چهار ماهه و تا سقف ۵۰۰ هزار یورو، با بیمه صندوق توسط سیستم بانکی تنزیل شود.

بهرامی‌خاطرنشان کرد: با ورود صندوق ضمانت صادرات ایران به فضای تخصصی شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) که مورد استقبال صادرکنندگان است، ضمن معرفی بانک عامل و توافق بر تنزیل نرخ ارز بر اساس حجم معاملات صادرکننده، اقدامات آنی برای تعیین تکلیف استفاده از ریال یا دلار در تعاملات انجام پذیرد و صندوق با تمرکز بر صادرات کالاهای استراتژیک دارای مزیت صادراتی، نسخه ای تخصصی و جداگانه برای حمایت هر صنف طراحی و عملیاتی کند.

وی با اشاره به مصوبات این کمیته در بخش حوزه صادرات خشکبار، گفت: مقرر شد حل و فصل مشکل کارت‌های یکبار مصرف بازرگانی که علاوه بر کاهش ارزش صادرات خشکبار ایران از چهار میلیارد دلار به ۲ میلیارد دلار (کاهش قیمت پسته صادراتی از هشت دلار به چهار دلار)، موجب خانه نشین شدن صادرکنندگان واقعی حوزه خشکبار شده ، طبق نظر تخصصی تشکل‌ها و اعمال نظر سرپرست محترم وزارت متبوع، تحت پیگیری قرار گیرد.
 
مرجع : وزارت صنعت
کد مطلب : ۲۷۳۹۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين