۰

اینترنت اکسپلورر یک قدم دیگر به مرگ نزدیک شد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰
اینترنت اکسپلورر یک قدم دیگر به مرگ نزدیک شد
اینترنت اکسپلورر یک قدم دیگر به مرگ نزدیک شد
 
آی‌تی‌من- قطع پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 11 قدم مهمی برای مایکروسافت محسوب می‌شود که قصد دارد مشتریانش را به سوی مرورگر پیشرفته‌تر اج (Edge) سوق بدهد؛ هر چند بسیاری از سازمان‌ها همچنان از سیستم‌هایی با مرورگر IE استفاده می‌کنند.

قطع پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 11 با اپلیکیشن وب Teams آغاز می‌شود که روز سی‌ام نوامبر امسال اتفاق می‌افتد و پس از آن، اپلیکیشن‌های مایکروسافت 365 نیز از 17 اوت سال 2021 (27 مرداد سال 1400) پشتیبانی از این مرورگر را متوقف خواهند کرد.



مایکروسافت توضیح داده که پس از قطع پشتیبانی، مشتریان نخواهند توانست روی IE 11 از اپ‌ها و سرویس‌های مایکروسافت 365 استفاده کنند یا تجربه کاربری کاملی نخواهند داشت؛ به این ترتیب که برخی از امکانات جدید این اپلیکیشن‌ها یا ویژگی‌های خاصی از آنها روی این مرورگر کار نخواهد کرد.

البته مایکروسافت قصد ندارد فعلا  این مرورگر را کاملا بازنشسته کند. بسیاری از سازمان‌ها، اپلیکیشن‌های وب اختصاصی دارند که فقط روی مرورگر اینترنت اکسپلورر کار می‌کنند و در آینده نزدیک، امکان جایگزینی این اپلیکیشن‌ها وجود ندارد.

گاهی نیز کارکنان این سازمان‌ها از دو مرورگر استفاده می‌کنند، IE برای اپ‌های سازمانی و مرورگر دیگری مانند کروم برای استفاده‌های دیگر. پست وبلاگی مایکروسافت بیان می‌دارد که مرورگر Edge با داشتن ویژگی «حالت اینترنت اکسپلورر» (Internet Explorer mode) امکان اجرای اپ‌های اختصاصی را می‌دهد؛ البته مایکروسافت تضمین نمی‌کند که استفاده از این حالت در مورد همه اپلیکیشن‌ها ممکن باشد.

علاوه بر IE 11، مایکروسافت اعلام کرده که  نسخه اپ دسکتاپ Edge Legacy (نسخه قبل از کرومیوم) بعد از نهم مارس 2021 دیگر روزآمدسازی‌های امنیتی دریافت نخواهد کرد.

مرورگر اینترنت اکسپلورر 11 در سال 2013 میلادی به عنوان جزء اصلی سیستم عامل ویندوز معرفی شد.
 
 
 
مرجع : Ars Technica
کد مطلب : ۲۷۴۰۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما