۰
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

اپراتورهای موبایل پیام‌رسان فراگیر ملی عرضه می‌کنند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۱
اپراتورهای موبایل پیام‌رسان فراگیر ملی عرضه می‌کنند
اپراتورهای موبایل پیام‌رسان فراگیر ملی عرضه می‌کنند

آی‌تی‌من- ابوالحسن فیروزآبادی امشب در برنامه تلویزیونی نگاه یک در خصوص تأخیر ایجاد شده در جلسه شورای عالی فضای مجازی به رغم آنکه طبق اساسنامه این شورا، جلسات آن باید حداقل ماهی یکبار تشکیل شود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، رئیس جمهور برای هفته آینده قول تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی را دادند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات و زمان بندی اجرای آن گفت: طبق سند عملیاتی شبکه ملی اطلاعات اهداف این سند باید تا سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد و برخی اهداف نیز برای پایان سال ۱۴۰۰ تعیین شده است. این شبکه نسبت به اهداف تعیین شده تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی در مورد اینکه گزارش پیشرفت ۸۰ درصدی مربوط به شبکه ملی اطلاعات که از سوی وزارت ارتباطات مطرح شده بود، آیا درست نبود؟ گفت: گزارش پیشرفت ۸۰ درصدی مربوط به تححقق اهداف در شبکه ارتباطی بوده است. فیروزآبادی در خصوص حمایت از پیام رسان‌های بومی‌نیز گفت: دولت تاکنون مسوولیت ایجاد یک پیام رسان قوی که امکانات را برای همه ملت ایران فراهم کند نپذیرفته و تنها بحثشان در حمایت از پیام رسان‌ها، تامین پهنای باند و هزینه مالی بوده است. اما ما معتقدیم که این کفایت نمی‌کند.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: البته جدیدا مذاکراتی با دو اپراتور موبایل داشتیم که به زودی این دو اپراتور یک پیام رسان فراگیر ملی و با کیفیت خوب را عرضه می‌کنند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۴۱۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين