۰
ساعات حضور در شبکه شاد اعلام شد

الزام آموزش و پرورش به ارایه همزمان آموزش مجازی و حضوری

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱
الزام آموزش و پرورش به ارایه همزمان آموزش مجازی و حضوری
الزام آموزش و پرورش به ارایه همزمان آموزش مجازی و حضوری

آی‌تی‌من- احمدحسین  فلاحی گفت: تأکید کمیسیون آموزش بر ارایه خدمات حضوری و مجازی به دانش‌آموزان بود و حاجی میرزایی نیز عنوان کرد که تلاش آموزش و پرورش بر همین مبنا است و اجباری برای خانواده‌ها در زمینه آموزش حضوری وجود ندارد.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش همچنین قول داد که در زمینه توسعه شبکه شاد اقدامات لازم را صورت دهد تا علاوه بر پوشش حداکثری استفاده راحت تر از این اپلیکیشن برای خانواده‌ها فراهم شود.

فلاحی با بیان اینکه نمایندگان همچنین در خصوص ساعات حضور دانش‌آموزان در مدارس انتقاد داشتند، اضافه کرد: اعضای کمیسیون معتقد بودند که با حضور دو ساعته دانش‌آموز در مدرسه و حضور 35 دقیقه‌ای در کلاس شرایط برای آموزش به دانش‌آموز فراهم نمی‌شود ولی حاجی میرزایی این تصمیم را با دستور ستاد ملی کرونا خواند و خود را ملزم به اجرای آن دانست.

وی افزود: درباره هزینه‌های اینترنت برای دانش‌آموزان نیز یکی از موارد مورد مطالبه از جانب کمیسیون بود که در این رابطه دولت قرار است اقداماتی در زمینه توزیع سیم‌کارت کنترل شده رایگان صورت دهد که اخبار آن طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: نمایندگان همچنین از اظهارات متناقض مسوولان در قبال بازگشایی مدارس نیز انتقاداتی از وزیر داشتند و جمع بندی این جلسه تأکید بر آموزش حضوری و مجازی برای دانش‌آموزان و عدم اجبار برای حضور آن‌ها در مدارس بود.

محتوای کتب درسی در شبکه شاد بارگذاری شد
در همین ارتباط وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را با تأکید بر سه اصل سلامتی، آموزش همه دانش‌آموزان و توجه به نگرانی اولیاء آغاز کردیم.

محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را با ۱۴میلیون ۷۰۰هزار دانش‌آموز آغاز کردیم.

وی ادامه داد: شرایطی را پیش‌بینی کردیم که آموزش تداوم داشته باشد، شبکه شاد با ظرفیت‌های جدید را فعال کردیم لذا امکانات جدیدی را در این شبکه قراردادیم ازجمله ارتباط تصویری بین معلم و شاگرد، حضور و غیاب دانش‌آموزان و محتوای کتب درسی را در شبکه شاد بارگذاری کردیم و آموزش‌ها نیز به‌صورت زنده در این شبکه ارایه می‌شود.

وی گفت: علاوه بر آموزش‌های مستقیم، سه شبکه تلویزیونی نیز آموزش‌ها را ارایه می‌دهند در ابتکاری که انجام شد آموزش‌های ویژه ناشنوایان نیز ارایه می‌شود.

وی از پوشش بیش از ۹۷درصدی شبکه‌های تلویزیونی در سراسر کشور خبر داد و افزود: برای رفع مشکل ارتباط یک‌طرفه تلویزیون در آموزش‌ها، از طریق شبکه شاد عمل کردیم.

حاجی میرزایی گفت: تأکید می‌کنم جایگزین آموزش‌های حضوری وجود ندارد زیرا کودکان با حرکت در فضای مدرسه ظرفیت‌های ذهنی‌شان افزایش می‌یابد.

وی افزود: نگرانی‌های اولیا از دوری دانش‌آموزان از مدرسه کمتر از نگرانی از ویروس کرونا نیست.

 ساعات حضور در شبکه شاد اعلام شد
مشاور وزیر و مسوول شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) نیز زمانبندی ساعات آموزش در شبکه شاد را اعلام کرد و گفت: ساعت حضور در شبکه شاد در هر روز حدود ۲ تا ۲.۵ ساعت است.

حسن الحسینی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا ساعت‌های استفاده از شبکه شاد شناور است یا معلمان باید در ساعت‌هایی که شما تعیین می‌کنید در کلاس حضور داشته باشند؟ اظهار کرد: به لحاظ مدیریت ترافیک شبکه چهار، بازه زمانی تعریف شده که طبق آن عمل می‌شود.

وی افزود: بازه زمانی یک که صبح اجرا می‌شود برنامه آموزش مجازی متوسطه اولی‌هاست. بازه زمانی دوم صبح نیز برنامه آموزش مجازی متوسطه دوم است.

مشاور وزیر و مسوول شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) ادامه داد: بازه زمانی سوم که ابتدای بعدازظهر اجرا می‌شود، برنامه آموزش مجازی ابتدایی دوره دوم و بازه زمانی چهارم که عصر اجرا می‌شود برنامه آموزش مجازی ابتدایی دوره اول است. در مقابل آموزش تلویزیونی متوسطه بعدازظهرها و آموزش تلویزیونی ابتدایی‌ها صبح پخش می‌شود.

الحسینی درباره ساعات کلاس‌ها نیز گفت: عمدتا کلاس‌های ما ۲۵ دقیقه برای ابتدایی، ۳۰ دقیقه برای متوسطه اول و ۳۵ دقیقه برای متوسطه دوم است. استانداردهایی که فضای مجازی در دنیا دارد و همچنین ظرفیت یادگیری افراد در شبکه محاسبه شده است و باید طبق این ضابطه کار کنیم.

وی درباره اینکه کلاس ۹۰ دقیقه ای به ۳۰ دقیقه کاهش یافته است گفت: تایم زمانی آموزش در هر روز برای هر مقطع تحصیلی بین دو تا دو و نیم ساعت خواهد بود.

مشاور وزیر و مسوول شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) درباره آخرین وضعیت توزیع سیمکارت‌های دانش‌آموزی نیز اظهار کرد: فعلا دستورش صادر شده و دو اپراتور در حال تدارک هستند که به زودی جزئیات کامل آن اعلام می‌شود.

 جزییات اینترنت رایگان اعلام می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت: فعالیت‌های لازم برای ارایه اینترنت رایگان برای آموزش مجازی به دانش‌آموزان از روز گذشته ۱۵ شهریور آغاز شده است که در روزهای آینده جزئیات ارایه این بسته رایگان و نحوه نام نویسی را اعلام می‌کنیم.

محمدجواد آذری جهرمی درباره ارایه اینترنت رایگان به دانش‌آموزان به فارس گفت: کارهای اینترنت رایگان برای ارایه آموزش مجازی به دانش‌آموزان از روز ۱۵ شهریور آغاز شده است که در روزهای آینده جزئیات ارایه‌ َاین بسته رایگان و نحوه نام نویسی را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینترنت رایگان شامل مجموعه سایت‌هایی که از سوی وزارت آموزش‌وپرورش تعیین شده و یک بسته‌ ماهانه برای دانش‌آموزان است نام این بسته را «شاد» می‌گذاریم اما فقط مشمول استفاده از «شاد» نیست.
 
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۷۴۱۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما