۰

سامسونگ هم هواوی را تحریم کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۴
سامسونگ هم هواوی را تحریم کرد
سامسونگ هم هواوی را تحریم کرد

آی‌تی‌من-  طبق گزارشی جدید سامسونگ و شرکت SK Hynix(تولید کننده حافظه) تصمیم دارند از ۱۵ سپتامبر(۲۵ شهریور) فروش قطعات به هواوی را متوقف کنند.

به نوشته روزنامه Chosun IIbo در کره جنوبی، محدودیت های جدید وزارت بازرگانی آمریکا که در ماه آگوست اعلام شد نیز از روز ۱۵ سپتامبر اجرایی می‌شود.

طبق محدودیت‌های مذکور شرکت های غیر آمریکایی نمی‌توانند به هواوی قطعاتی بفروشند که با استفاده از تجهیزات یا نرم افزارهای توسعه یافته در آمریکا، ساخته شده است. این ممنوعیت از هم اکنون کسب و کار هواوی را تحت تاثیر قرار داده است. یکی از مدیران این شرکت اخیرا اعلام کرد موبایل «میت۴۰» به دلیل تحریم‌های تجاری با جدیدترین پردازنده Kirin ساخته می‌شود.

البته چنین ممنوعیتی به کسب و کار سامسونگ و SK Hynix به اندازه هواوی خسارت می‌زند. ۴۰ درصد از درآمد ۱۳.۳ میلیارد دلاری این شرکت در نیمه نخست ۲۰۲۰ میلادی مربوط به صادرات به چین است.

این درحالی است که هواوی سعی دارد از قطعات شرکت چینی SMIC استفاده کند و به این ترتیب از وابستگی به ذخایر تراشه‌های خارجی بکاهد. هرچند جنگ تجاری دولت ترامپ و چین احتمالا چالش‌هایی در این خصوص نیز ایجاد کند.

زیرا در آغاز ماه سپتامبر وزارت دفاع آمریکا احتمال افزودن این تراشه ساز چینی به فهرست سیاه وزارت بازرگانی را تایید کرد.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۴۱۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما