۰

مجلس دنبال حقوق کاربران در فضای مجازی است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۶
مجلس دنبال حقوق کاربران در فضای مجازی است
مجلس دنبال حقوق کاربران در فضای مجازی است

آی‌تی‌من- حسین حق‌وردی با بیان اینکه رویکرد مجلس یازدهم در مواجهه با فضای مجازی، صیانت حقوق کاربران و ایجاد امنیت روانی در این فضا برای مردم است، اظهار کرد: عنوان طرحی که مجلس به دنبال تصویب آن بود، «حمایت از حقوق کاربران و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» است ولی تبلیغات علیه آن به قدری بالا گرفت که مردم تصور کردند، مجلس به دنبال مسدودسازی و محدودسازی فضای مجازی است.

وی گفت: امروز بسیاری از جوانان از طریق فضای مجازی کسب درآمد می‌کنند و مجلس در طرح مذکور نیز به هیچ عنوان به دنبال محدودسازی فضای مجازی نیست بلکه به دنبال حفظ حقوق فعالان اقتصادی و کاربران فضای مجازی است.

وی افزود: امروز فضای مجازی آفت‌های بسیاری از جمله کلاهبرداری‌های گسترده در این فضا، سست شدن بنیان خانواده و تشکیل پرونده ‌های گسترده در پلیس فتا دارد که ساماندهی در این حوزه را تبدیل به یک ضرورت کرده است.

عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در راستای صیانت از حقوق کاربران، در همین طرح قید شده دسترسی به محتوای پیام‌رسان‌ها و اطلاعات شخصی افراد ممنوع بوده و حتی دست‌اندازی به چنین اطلاعاتی از جانب هر کسی مگر به حکم قانون جرم تلقی می‌شود، لذا طرح مذکور به دنبال صیانت از حقوق کاربران و فعالان اقتصادی بوده و آرامش را به این فضا تزریق خواهد کرد.
 
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۷۴۲۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين