۰
بر اساس اظهارات نمایندگان مجلس

طرح صیانت از فضای مجازی دوباره به جریان افتاد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۹
طرح صیانت از فضای مجازی دوباره به جریان افتاد
طرح صیانت از فضای مجازی دوباره به جریان افتاد

آی‌تی‌من- یک عضو کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی اعلام کرد جلسات این کمیسیون در مجلس از سر گرفته می‌شود. حسین نوش‌آبادی، نماینده ورامین گفت: بنده عضو کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی هستیم و هدف این کمیسیون رشد و ارتقای پیام‌رسان‌های داخلی است که هم‌اکنون بعضی از نشانه‌های پیشرفت آن مشاهده می‌شود و جلسات تکمیلی آن ادامه پیدا خواهد کرد.

او که هدف کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی را تقویت پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرده، این را هم گفته که ما از فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی استقبال نمی‌کنیم. اما امروز به اجبار با توجه به بهره‌برداری دشمن از این فضا آن را محدود کرده‌ایم. باید این پیام‌رسان‌ها طبق ضوابط و قوانین کشور ما فعالیت کنند، دشمنی‌های انجام گرفته در این فضا و پیام‌رسان‌ها برای براندازی است و این آشوب‌هایی که در کف خیابان می‌بینیم متأسفانه به عنوان سوژه براندازان مطرح شده است.

همچنین عضو کمیسیون مشترک صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی هم از تشکیل جلسه‌ای با حضور عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در روز یکشنبه همین هفته خبر داده است. محمد باقری به ایسنا گفت: قرار است فردا (امروز) کمیسیون مشترک صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مجددا جلسه‌ای را تشکیل دهد، اما بنده نمی‌دانم چه موضوعی قرار است در این نشست مورد بررسی قرار گیرد. از نظر بنده در شرایط کنونی کشور باز کردن مجدد چنین موضوعات حساسی به صلاح نیست.

چندی پیش هم بهروز محبی نماینده سبزوار به رویداد 24 گفته بود: به شما صریحاً می‌گویم که قطعاً حاکمیت، واتس‌اپ و اینستاگرام را رفع فیلتر نخواهد کرد. چون پلتفرم‌های آن‌ها تحت نظارت دشمنان کشور است و نمی‌توانیم افراد متخلف را تعقیب کنیم.

به این ترتیب ظاهرا عزم گروهی از نمایندگان برای به جریان انداختن دوباره طرح صیانت از فضای مجازی جزم شده است. این درحالی است که معاون قوانین مجلس چندین ماه پیش در پاسخ به نامه هیات رئیسه کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی یا همان طرح صیانت اعلام کرده بود که نمایندگان مجلس در رای گیری صورت گرفته در جلسه غیرعلنی، با ادامه کار کمیسیون مشترک مخالفت کرده‌اند.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۸۰۱۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما