۰
نیویورک تایمز مدعی شد:

موفقیت هکرهای ایرانی در نفوذ به پیام‌های رمزگذاری شده تلگرام و واتس‌اپ

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۳
موفقیت هکرهای ایرانی  در نفوذ به پیام‌های رمزگذاری شده تلگرام و واتس‌اپ
موفقیت هکرهای ایرانی در نفوذ به پیام‌های رمزگذاری شده تلگرام و واتس‌اپ

آی‌تی‌‌من-  مقاله نیویورک تایمز با استناد به تحقیق شرکت امنیت سایبری «چک پوینت» و تحقیق دیگری از «گروه میان» (Miaan) که یک سازمان حقوق بشری در زمینه امنیت سایبری در خاورمیانه است، تدوین شده است.

نیویورک تایمز با بیان اینکه که پیش از انتشار این دو تحقیق به آنها دست یافته، روز جمعه نوشت نتایج این دو تحقیق نشان می‌دهد عملیات هکرهای ایرانی منتقدان در خارج از کشور را نیز هدف قرار داده است.

بنابر همین گزارش، این دو تحقیق نشان می‌دهد که هکرها موفق شده‌اند با وجود موانع ایجادشده از طریق رمزگذاری تلگرام و واتس‌اپ، به تلفن‌های همراه و رایانه‌های امن نفوذ کنند. 

این دو تحقیق ادعا می‌کند که هکرهای ایرانی در پوشش اپلیکیشن‌هایی برای اندروید، بدافزارهایی را رواج داده و از طریق آنها به جاسوسی پرداخته‌اند.
چک‌پوینت نوشته است هکرها از شیوه‌های مختلفی برای نفوذ استفاده کرده‌اند از جمله روش فیشینگ. اما رایج‌ترین روش فرستادن فایل‌ها و اپلیکیشن‌های فریبنده است. این فایل‌ها حاوی کد بدافزاری است که وقتی گیرنده آنها را روی تلفن یا دسک‌تاپ کامپیوترش باز می‌کنند، دستورهای نرم‌افزارهای جاسوسی را از یک سرور خارجی فعال می‌کنند.

این ‌جاسوس‌افزارها به هکرها اجازه می‌دهد به هر فایلی دست پیدا کرده، اسکرین‌شات بگیرند و اطلاعات بدزدند. به گزارش «میان»، در یک مورد، یک اپلیکیشن به هکرها اجازه داده تمامی داده‌های ذخیره‌شده در واتس‌اپ یک فرد را دانلود کنند. 

شرکت واتس‌اپ از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و شرکت تلگرام نیز گفته در جریان عملیات هکرهای ایران نیست. سخنگوی تلگرام با این حال یادآور شده است وقتی فرد یا گروهی کاربران را به نحوی متقاعد می‌کند اطلاعات خود را در وب‌سایتی ناامن وارد کند، دیگر هیچ شرکتی نمی‌تواند مانع حملات فیشینگ شود.

از سوی دیگر، دستگاه قضایی آمریکا روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که هویت چند هکر ایرانی دیگر را شناسایی کرده است که برای مقاصد اقتصادی تلاش کرده بودند با نفوذ به رایانه‌های دولت آمریکا، اطلاعات به دست آمده را به ایران ‌بفروشند.
 
کد مطلب : ۲۷۴۲۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما