۰
با دستور ترامپ

تیک‌تاک و وی‌چپ امروز از بازارهای اپلیکیشن حذف می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷
تیک‌تاک و وی‌چپ امروز از بازارهای اپلیکیشن حذف می‌شود
تیک‌تاک و وی‌چپ امروز از بازارهای اپلیکیشن حذف می‌شود

آی‌تی‌من-  به نظر می‌رسد دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت اپ‌های چینی وی چت و تیک تاک اجرایی خواهد شد.

در همین راستا وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد از روز یکشنبه هرگونه اقدام برای توزیع یا حفظ وی چت و تیک تاک در اپ استورها ممنوع است. به عبارت دیگر دسترسی به اپلیکیشن‌های تیک تاک و وی چت را محدود می‌شود. اپل و گوگل هنوز واکنشی به این بیانیه نشان نداده‌اند.

البته کاربرانی که هم اکنون این اپ‌ها را دانلود کرده‌اند، همچنان می‌توانند از آنها استفاده کنند. اما محدودیت اپ‌های چینی بدان معنا است که نسخه آپدیت شده آنها قابل دانلود نیست.

ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا در این باره گفت: تنها تغییر واقعی که از روز یکشنبه اعمال می‌شود آن است که کاربران تیک تاک نمی‌توانند به  نسخه‌های ارتقا یافته دسترسی یابند.

اما به نظر می‌رسد محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای وی چت وسیع‌تر باشد. طبق بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا از روز یکشنبه میزبانی یا انتقال ترافیک مربوط به وی چت ممنوع است. همچنین این قانون از ۱۲ نوامبر برای تیک تاک نیز اجرایی می‌شود.

 البته دولت ترامپ اعلام کرده هم اکنون مشغول بررسی پیشنهاد بایت دنس( شرکت مادر تیک تاک) برای همکاری با شرکت آمریکایی اورکل است.

در عین حال، به گفته شرکت بایت دنس، علاوه بر آمریکا دولت چین نیز باید قرارداد همکاری تیک تاک و اورکل را تایید کند. این امر حاکی از آن است که مسیر تیک تاک برای اجتناب از تحریم‌های آمریکا پیچیده‌تر خواهد بود.

اورکل پیشنهاد همکاری‌اش با بایت دنس را به دولت آمریکا ارائه کرده و منتظر تایید آن است. طبق این قرارداد اوراکل به شریک فناوری تیک تاک تبدیل می‌شود و همچنین مقر سرویس‌های بین المللی آن به آمریکا منتقل
 می‌شود.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سوالاتی درباره برنامه بایت دنس برای حفظ بخش اعظم سهام تیک تاک در سرویس‌های این اپ در آمریکا را مطرح کرد. او همچنین از عدم تمایل خود به حفظ قدرت این شرکت چینی سخن گفت.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۴۲۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما