۰
با تایید بروز اشتباه در تنظیمات زیرساخت شبکه

شرکت زیرساخت ربایش ترافیک گوگل را تکذیب کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱
شرکت زیرساخت ربایش ترافیک گوگل را تکذیب کرد
شرکت زیرساخت ربایش ترافیک گوگل را تکذیب کرد

آی‌تی‌من-  شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد تصاویر و اطلاعاتی در توییتر منتشر شد که براساس آن گفته می‌شد که بخشی از ترافیک درخواستی داخل کشور از گوگل، به جای این که به سمت سرورهای گوگل هدایت شود از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به سمت دیگری منحرف یا‌هایجک می‌شود که سجاد بنابی، نایب رییس شرکت ارتباطات زیرساخت این ادعا را تکذیب کرد.

وی گفت: کاربران متعددی در توییتر یک توییت و ادعا را دست به دست می‌کنند که مدعی است شرکت ارتباطات زیرساخت با تغییر مسیر برخی از درخواست صادره کاربران به گوگل، آنها را به سمت سرورهای دیگری هدایت می‌کرده است.

بنابی ادامه داد: این تکنیک که به اختصار BGP Hijacking نامیده می‌شود عبارت است از فرایندی غیرقانونی که طی آن گروهی از آدرس‌های IP، با تغییر جدول مسیریابی اینترنت، تحت کنترل اشخاص ثالث قرار می‌گیرند. پیش از این یک بار نیز در سال 2018 ادعای BGP Hijacking این بار روی درخواست‌های صادره نرم‌افزار تلگرام جهت تغییر مسیر آنها عنوان شده بود که مقامات دولتی هیچ گاه صحت و سقم آن را تایید نکردند.

نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت بروز اشتباه در تنظیمات زیرساخت شبکه را اتفاق طبیعی می‌داند و اعلام می‌کند که Misconfiguration یا به نوعی ایراد در تنظیمات شبکه مشکلی است که در بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اینترنتی دنیا هم اتفاق میافتد و سایت‌ها نیز آن را اعلام می‌کنند.

به گفته بنابی اینکه یک Misconfiguration یا ایراد در تنظیمات در شبکه اتفاق افتاده درست است و تیم فنی ما باید با بررسی موضوع نسبت به پیش‌گیری از رخ دادن مجدد این اتفاق اقدام کند.

وی گفت: اشتباه ایجاد شده روی تنظیمات شبکه باعث از دست رفتن ترافیک اینترنت کشور نشده است.

وی گفت: IP متعلق به گوگل برای چند ساعت در ارتباط Peering به صورت اشتباه advertise شده است. این اتفاق هم تاثیر ناچیزی روی شبکه داشته و با توجه این که این رنج‌ها جزء پریفیکس‌های پرکاربرد گوگل نبوده، باعث نشده ترافیک در جایی افت کند.
 
کد مطلب : ۲۷۴۳۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما