۱۰
۱

زمان تحویل کارت ملی هوشمند معلوم نیست

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
زمان تحویل کارت ملی هوشمند معلوم نیست
زمان تحویل کارت ملی هوشمند معلوم نیست

آی‌تی‌من- محمد علی رفیع پور، مدیرکل ثبت احوال استان البرز گفت: اگر شهروندی کارت ملی قدیمی فاقد اعتبار دارد موظف است به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و درخواست کارت ملی هوشمند کند، در این راستا پس از انجام مراحل مربوطه تا زمان صدور کارت ملی جدید از رسید دریافتی پیشخوان دولت استفاده خواهد کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان البرز بیان کرد: گروهی هستند که کارت ملی هوشمند دریافت کردند و اعتبار این کارت ملی به اتمام رسیده است، این افراد نیاز نیست اقدامی داشته باشند وبا در دست داشتن همین کارت ملی می‌توانند به فعالیت‌های اداری خود بپردازند. این مقام مسؤول با بیان کند شدن صدور کارت ملی هوشمند، اظهار کرد: مدتی بود که به دلیل مشکلات فعلی کشور این روند با مشکل مواجه شده بود اما طی هفته گذشته روند تندتری را در پیش گرفته‌ایم و با ادامه همین مسیر صرف زمان این فرآیند کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی بیش از یک سال است که برای دریافت کارت ملی هوشمند درخواست کرده‌اند، ادامه داد: اگر رسید دریافتی خود را گم کرده‌اند و یا به هردلیلی قابل استفاده نیست می‌توانند دوباره به دفتر پیشخوان مربوطه مراجعه کنند و رسید جدید تحویل بگیرند. رفیعی پور با بیان اینکه استان البرز با 97.8 درصد درخواست دریافت کارت ملی هوشمند در کشور رتبه اول را کسب کرده است، ادامه داد: حدود 2 درصد از مردم استان البرز در این راستا اقدام نکردند که جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر را در بر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه 70 درصد از تعهدات سال 99 به سرانجام رسیده است، گفت: تا کنون حدود 2 میلیون کارت ملی برای شهروندان البرزی صادر شده و از این تعداد حدود 25 هزار و 850 مورد تحویل شده است.

به گفته وی در حال حاضر 90 هزار البرزی در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند خود هستند که نمی‌توان زمان مشخصی برای موعد تحویل کارت‌ها اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان البرز در پایان با اشاره به اینکه برخی سوال دارند چگونه می توانند پس از طلاق نام همسر سابق خود را از شناسنامه‌های خود پاک کنند، اظهار کرد: اگر ازدواج دوم صورت بگیرد پس از گذراندن پروسه اداری در سازمان ثبت احوال، نام اول حذف و نام دوم جایگزین می‌شود در غیر این صورت امکان حذف نام همسر سابق نیست.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۴۳۱۸
نظرات شما
معصومه قربانی
Iran, Islamic Republic of
سلام . من الان ی چند وقتی است که برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کردم . کد پیگیری شوگم کردم . میشه سفارش بدم کارت ملی هوشمند رو برام بیارن در حیاط . منتضر خبر هستم . ممنون
مهدیه السادات فلاحتی
Iran, Islamic Republic of
9 ماه پیش درخواست کارت ملی کردم و هنوز بدستم نرسیده
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام من درست یک ساله درخواست کارت المثنی ملی هوشمند دادم هنوز خبری نیست که نیست
محمدارسلانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵۲۰۳۹۰۲۹۷
اسمعیل سلیمانی
Romania
من یک سال پیش درخواست کارت ملی کردم هنور ب دستم نرسیده
عباس خلیقی
Romania
مدت۷ماهی پیش ًثبت نام کردم آیا کارت ملی به آدرس منزل بنده می آید؟یاباید به دفتر پیشخوان بروم؟از زحمات شما عزیزان صمیمانه‌ سپاسگزارم
فاطمه جامعی
Iran, Islamic Republic of
این کارت ملی ما آماده نیست چگونه پیگری کنیم
مبین بیکدلو
Iran, Islamic Republic of
سلام از سال ۹۸ یعنی دوساله که برای کارت هوشمند اقدام کردم ولی هنوز تو سال۱۴۰۰ بدستم نرسیده
علی محمد خانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام ما بد بختانه ۴ سال هست که به منظریع فردیس آمدیم خدا یا چه قدر زجر می کشیدم آخه ۴ سال هست که کارت ملی ثبت نام کردیم جواب تلفن که نمی دن راهنمای هم نمی کنند هیچ جای دنیا اینجوری نیست مگه چه خبره ؟ باید شرور باشی تا کارت پیش بره چرا ۴ سال یک کارت طول بکشد؟
رضا منعم پور
Iran, Islamic Republic of
من 2 ساله کارت ملی ثبت نام کرده ام ولی هنوز نیومده یعنی چی اخه مکه یه کارت ملی چقدر طول میکشه بخاطر یه کارت ملی از خیلی چیزا موندم لطفاً رسیدگی کنین تروخدا
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين