۰
با کاهش ۲۳ درصدی عرضه

قیمت جهانی گوشی 10 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۹
قیمت جهانی گوشی 10 درصد افزایش یافت
قیمت جهانی گوشی 10 درصد افزایش یافت

آی‌تی‌من - مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint گزارش‌هایی از میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای بزرگ جهانی، یعنی آمریکای‌شمالی، آمریکای‌لاتین، اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آسیااقیانوسیه منتشر کرده است.

براساس این گزارش، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، میانگین قیمت فروش (ASP) گوشی در تمامی بازارهای یادشده، به‌جز آمریکای‌لاتین، افزایش یافته است.

شاخص ASP در چین درمقایسه‌با سال گذشته بیشترین افزایش را تجربه کرده و میانگین قیمت فروش در این منطقه ۳۱۰ دلار است. این شاخص در آمریکای‌شمالی با ۷ درصد افزایش درمقایسه‌با سال گذشته به ۴۷۱ دلار می‌رسد. 

با درنظرگرفتن عدد ذکرشده، بازار گوشی‌های هوشمند آمریکای‌شمالی بیشترین میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند را درمقایسه‌با بازارهای دیگر جهان ازآنِ خود می‌کند.

افزایش میانگین قیمت فروش در نیمه دوم سال جاری میلادی نشان می‌دهد که با وجود کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در جهان، گوشی‌های پریمیوم گران‌قیمت همچنان پرفروش هستند. به‌عبارت‌دیگر درمقایسه‌با کاهش ۲۳ درصدی گوشی‌های هوشمند در سال گذشته، فروش گوشی‌های پریمیوم فقط ۸ درصد کاهش یافته است. 

با شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم، وابستگی افراد به این محصولات بیشتر شد و گوشی‌های پریمیوم ابزاری برای سرگرمی و برقراری ارتباط بودند و بیشتر از هر زمان دیگری کاربردشان افزایش یافته بود. 

در سه‌ماهه دوم امسال، آیفون نیز پرتقاضا بوده و درمقایسه‌با سال گذشته، عرضه‌ و درآمد حاصل از فروش این گوشی‌ها به‌ترتیب ۲ و ۳ درصد افزایش یافته است.

عرضه گوشی‌های هوشمند 5G به افزایش میانگین قیمت فروش کمک کرد و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، ۱۰ درصد از میزان گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده و ۲۰ درصد از کل درآمد فروش گوشی‌ها را تشکیل می‌دادند. 

چین بزرگ‌ترین بازار عرضه‌کننده گوشی‌های 5G محسوب می‌شود و ۷۲ درصد از فروش جهانی این گوشی‌ها را در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ متعلق به‌خود کرد که عمده آن حاصل از فروش گوشی‌های هواوی بود. 

در زمان مذکور، کشورهای دیگر دچار آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا بودند؛ اما چین در وضعیت بهبود از بحران و بازیابی توانست بیش از ۳۴ درصد از درآمد جهانی فروش گوشی‌های هوشمند را ازآنِ خود کند. 

این بیشترین میزان درآمد حاصل از فروش گوشی از سال ۲۰۱۶ در چین محسوب می‌شود. ناگفته نماند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، شاخص ASP در چین درمقایسه‌با همین زمان در سال گذشته ۱۲ درصد رشد کرد.

در سه‌ماهه دوم امسال، درآمد صنعت گوشی‌های هوشمند درمقایسه‌با همین زمان در سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش یافته است؛ بااین‌حال، اپل با ۳۴ درصد فروش بیشترین میزان فروش گوشی‌های هوشمند را تجربه کرد. 

بعد از اپل، هواوی و سامسونگ به‌ترتیب با ۲۰ و ۱۷ درصد درآمد حاصل از فروش گوشی در رتبه‌های دوم سوم گوشی‌های پرفروش جهانی قرار گرفتند. 

ناگفته نماند سهم ویوو و اوپو نیز از درآمد جهانی به‌ترتیب ۷ و ۶ درصد است. در مدت یادشده، هواوی توانست اولین‌بار در رتبه دوم گوشی‌های پرفروش قرار گیرد و جایگاه سامسونگ را تصاحب کند. 

این در حالی است که تحریم‌های آمریکا و قطع ارتباط بازارهای خارجی با این برند چینی، شرایط دشواری برای هواوی ایجاد کرده بود.
 
کد مطلب : ۲۷۴۳۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما