۰

اینتل و AMD اجازه فروش به هواوی را گرفتند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۳
اینتل و AMD اجازه فروش به هواوی را گرفتند
اینتل و AMD اجازه فروش به هواوی را گرفتند

آی‌تی‌من- شرکت اینتل توانسته این مجوز را به دست بیاورد. 

این اتفاق از این حیث حائز اهمیت است که می‌تواند آغازی برای شروع مجدد همکاری هواوی با تولیدکنندگان بین‌المللی مانند شرکت های دیگر سازنده‌ی چیپ‌ست نظیر «کوالکام» (Qualcomm) باشد.

در روز ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ و پس از برگزاری رویداد Huawei Connect، «گو پینگ» یکی از مدیران هواوی اعلام کرد که این شرکت چیپ های کافی برای عملیات B2B خود (شامل راه اندازی شبکه ی تجاری 5G) را در اختیار دارد.

پینگ در ادامه گفت: من درک می کنم که تامین کنندگانی مثل «کوالکام» در حال ارایه درخواست برای گرفتن مجوزهای ایالات متحده هستند؛ مجوزهایی که به آنها اجازه می‌دهد روابط شان با هواوی را ادامه دهند. 

در صورتی که کوالکام بتواند مجوزهای لازم برای فروش چیپ ست هایش به هواوی را بگیرد، ما تمایل داریم از چیپ‌های کوالکام در گوشی‌های هوشمندمان استفاده کنیم.

بنابر گزارش‌های رسیده اکنون مدتی است که شرکت «کوآلکام» اقدام لازم برای دریافت مجوز از دولت ایالات متحده را انجام داده است. 

برای این منظور گفتگوهای دوطرفه آغاز شده که در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از آن به گوش خواهید رسید. 

همچنین شرکت AMD نیز تقاضای مجوزهای بیشتری را داشته تا بتواند علاوه بر هواوی با دیگر شرکت های چینی نیز همکاری کند.

به غیر از شرکت های آمریکایی، پیش از این نیز بسیاری از شرکت های دیگر نظیر شرکت چینی Semiconductor Manufacturing International Corporation، شرکت کره ای SK Hynix و شرکت تایوانی MediaTek نیز در اقدامی جداگانه، برای گرفتن مجوزهای لازم اقدام کرده‌اند.

اما نکته پایانی اینکه در صورت ادامه این مشکلات تعداد زیادی از شرکت‌های چینی تمرکز خود را بر تحقیق و توسعه چیپ ست ها قرار خواهند داد و شاید نه در کوتاه مدت ولی قطعا به تدریج به این فناوری دست خواهند یافت.
 
کد مطلب : ۲۷۴۳۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما