۰
سیستم اعلان هشدار برای ده صدای مختلف فعال شد

امکانات تازه اندروید برای افراد ناشنوا

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۷
امکانات تازه اندروید برای افراد ناشنوا
امکانات تازه اندروید برای افراد ناشنوا
 
آی‌تی‌من- صداهایی مانند زنگ هشدار حریق یا باز ماندن شیر آب، گریه نوزاد و پارس سگ، هر کدام از احتمال بروز یک حادثه یا خطر، خبر می‌دهند، اما افراد ناشنوا قادر به شنیدن این صداها نیستند و به همین دلیل ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند.

حالا گوگل امکانی را عرضه کرده که در صورت وقوع هر کدام از این موارد، موضوع را به کاربر اطلاع رسانی کند، این اطلاع رسانی از طریق اعلان بالاپر (Push Notifocation)، لرزش (ویبره) گوشی یا فلاش زدن دوربین گوشی انجام می‌شود.

این امکان به نام Sound Notifications یا اعلان صدا طراحی شده و به گفته گوگل، در خدمت 466 میلیون نفر که در سطح جهان مشکل شنوایی دارند، ارایه خدمت می‌کند. اما این ویژگی می‌تواند افرادی را که هدفون در گوش دارند یا به هر دلیلی حواس‌شان نیست، متوجه صداهای مورد نظر کند.

اعلان صدای گوگل، در مورد 10 صدای مهم به کاربران هشدار می‌دهد که عبارتند از زنگ هشدار دود و آتش، آژیرهای مختلف، پارس سگ، صدای در زدن، گریه کودک، بازماندن شیر آب، فریاد زدن، صدای لوازم خانگی و زنگ تلفن.



ویژگی اعلان صدا یا Sound Notifications گوگل با استفاده از یادگیری ماشین، از طریق میکروفون گوشی به شناسایی و برچسب زدن اصوات مختلف می‌پردازد. کاربران می‌توانند انتخاب کنند که در صورت به صدا درآمدن موارد دلخواه، گوشی به آنها هشدار بدهد. همچنین می‌توان شیوه اعلام هشدار گوشی را نیز انتخاب کرد.

علاوه بر گوشی‌های اندرویدی، ساعت‌های هوشمند نیز از طریق سیستم عامل Wear OS امکان فعال کردن این قابلیت را دارند و ساعت هوشمند در موارد اعلان، به لرزش درمی‌آید و هشدار مورد نظر را نشان می‌دهد.


کاربران همچنین می‌توانند در یک فهرست زمانی نیز اعلان‌های ارسال  شده در چند ساعت گذشته را مرور کنند که مبادا مواردی از چشم آنها دور مانده باشد.

ویژگی Sound Notifications را باید در منوی دسترس پذیری (Accessibility) اندروید فعال یا آن را به صور مستقیم از گوگل پلی دانلود کرد.

پیش از این، اپل نیز ویژگی مشابهی را با نام Sound Detection در سیستم عامل آی‌اواس 14 افزوده بود که صداهای بیشتری را از نسخه اندروید شناسایی می‌کند؛ مواردی همچون بوق خودرو و صدای گربه.

سال گذشته نیز گوگل دو گزینه دسترس پذیری جدید را با نام‌های Sound Amplifier و Live Transcribe عرضه کرده  بود که امکان تبدیل صوت به متن را به صورت بی‌درنگ به کاربر می‌داد و در صورتی که کسی نام کاربر را صدا می‌زند، هشدار می‌داد.

ویدیوی معرفی این ویژگی را می‌توانید اینجا ببینید.


 
 
مرجع : DailyMail
کد مطلب : ۲۷۴۴۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما