۰
برگزاری اختتامیه مسابقه ابربازی

۸ استارتاپ ابری وارد بازار فناوری ایران شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
۸   استارتاپ ابری وارد بازار فناوری ایران شد
۸ استارتاپ ابری وارد بازار فناوری ایران شد

آی‌تی‌من-  ابربازی  نام رویدادی بود که از سوی شرکت ابر آروان به منظور معرفی و حمایت از استارتاپ‌هایی با محصولات ابری راه‌اندازی شد.

در این رویداد مسابقه که از حمایت شرکت‌هایی مانند بانک پاسارگاد، فناپ، شناسا و تریگ آپ برخوردار بود، قرار بود به سه تیم در مجموع 500 میلیون تومان جایزه نقدی پرداخت شود که با توجه به کیفیت بالای تیم‌ها، این جایزه به 550 میلیون تومان افزایش یافت.

در مرحله نهایی این رویداد، 14 تیم با هم به رقابت پرداختند که پس از انجام داوری‌ها، استارتاپ اسپکسا  (ابزار مدیریت و به اشتراک‌گذاری محتوا) حایز رتبه اول و جایزه 300 میلیون تومانی شد.

دو تیم در این مسابقه مشترکا در جایگاه دوم ایستادند و جایزه یکصد میلیون تومانی دریافت کردند. این دو تیم عبارت بودند از پاستا  (دستیار توسعه‌ پروژه روی سرویسPaaS) و آرکپچا (ابزار جلوگیری از درخواست روبات‌ها برای حفظ امنیت).

جایزه نقدی 50 میلیون تومانی و رتبه سوم نیز از آن استارتاپ کلادیوتر (مجازی‌سازی یک دسکتاپ برای بهره‌وری و امنیت بالاتر) شد.

500میلیون تومان جایزه نقدی مسابقه ابربازی را بانک پاسارگاد و هلدینگ فناپ تامین کرده‌اند. البته بنا به تصویب هیات‌داوران، ۵۰درصد از مبلغ کل جوایز نقدی، به تیم‌های منتخب داده خواهد شد و ۵۰درصد مابقی، پس از تحقق برنامه‌ی تعهد‌شده‌ تیم‌ها در تکمیل محصول، ورود به بازار و جذب مشتری، در پایان شش ماه، پرداخت می‌شود.

چهار تیم منتخب که مشمول این برنامه هستند، موظف به تحقق دست‌کم ۷۰درصد از برنامه‌ مورد تعهدشان (OKR) خواهند بود.

علاوه بر این، مجموعه شناسا و شتابدهنده تریگ‌آپ نیز روی 8 تیم این مسابقه، شامل تیم‌های اسپکسا (Spexa)، پاستا (PaaSTa)، آرکپچا(AR-Captcha) ، کلادیوتر(Clouduter) ، پسینو(PaaSino) ، گوبین(Goobin) ، کاسب (Kaseb)  و جیرک (Jirak) به مبلغ مجموعا 1.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

گفتنی است که محصولات این تیم‌ها که همگی با ویژگی ابرزی (Cloud Native) تولید شده‌اند، پس از تکمیل و آمادگی ورود به بازار، در بازارچه‌ ابری آروان عرضه خواهند شد.

ابرآروان اعلام کرده که سایر تیم‌هایی که در مرحله‌ داوری موفق به دریافت جایزه‌ نقدی و جذب سرمایه نشده‌اند، هم‌چنان با حمایت ابر آروان می‌توانند به تکمیل محصول خود بپردازند و محصول‌شان را در بازارچه ابر آروان عرضه کنند. این تیم‌ها همچنین از سوی ابر آروان به مجموعه‌های شتابدهی معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است که ابر آروان در بهمن سال گذشته و در رویداد «سوار ابرهای ۹۸»از جمع شدن ۹۹۹ توسعه دهنده زیر یک سقف و شرکت در یک مسابقه ابری خبر داد که از دل آن، محصولات ابری جدید وارد بازار ایران شوند و به توسعه اکوسیستم ابری کشور کمک کنند. ثبت‌نام متقاضیان شرکت در این مسابقه از اسفند ماه آغاز شد و تا پایان فروردین ماه، بیش از ۱۴۰۰ متقاضی در حوزه‌های برنامه‌نویسی، دیجیتال مارکتینگ، طراحی و توسعه‌ کسب‌وکار ثبت‌نام کردند.

پس از مراحل ارزیابی و انجام چالش، ۲۳۳ نفر به مرحله تیم‌سازی رسیدند. مرحله‌ای که با وجود کرونا، نتوانست به‌شکل فیزیکی انجام شود و شرکت‌کنندگان به‌شکل آنلاین این مرحله را پشت سر گذاشتند. درنهایت از میان ۲۰ تیم تشکیل‌شده، ۱۴ تیم متشکل از  ۷۹ نفر از شهرهای اصفهان، بابل، بابلسر، بندرعباس، بهشهر، تهران، کرج، رامشیر، قزوین، زنجان، شاهرود، شهر قدس، شیراز، لار، کاشان، مراغه، مشهد و یزد، توانستند تا خط پایان داوری این مسیر را ادامه دهند.


 
کد مطلب : ۲۷۴۴۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما