۰
به اتهام نقض قوانین ضد انحصار

وزارت دادگستری آمریکا از گوگل شکایت کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۴
وزارت دادگستری آمریکا از گوگل شکایت کرد
وزارت دادگستری آمریکا از گوگل شکایت کرد

آی‌تی‌من- وال‌استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات ارشد قضایی آمریکا نوشت: دولت فدرال ایالات متحده آمریکا، گوگل را به نقض قوانین ضد انحصار و انجام اقدامات ضد رقابتی به منظور حفظ انحصار خود در صنعت جست‌وجو و تبلیغات موتور جست‌وجو متهم کرده است.

تسلط گوگل بر بازار، نشات گفته از کسب‌وکار عظیم تبلیغات دیجیتال است که 85 درصد از فروش سالانه این شرکت در حدود 160 میلیارد دلار را شامل می‌شود. این کسب‌وکار از موتور جست‌وجوی بی‌رقیب گوگل قدرت می‌گیرد که 90 درصد جست‌وجوهای آنلاین سراسر جهان را در قبضه خود دارد.

شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل، یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی است که از دهه 1990 میلادی تا کنون، علیه یک شرکت فناوری در آمریکا مطرح شده است. در دهه 90 نیز وزارت دادگستری و چندین ایالت آمریکا، مایکروسافت را به انحصارگری در بازار نرم‌افزار کامپیوترهای شخصی متهم کردند که در نهایت در سال 2001، این پرونده با توافق طرفین مختومه شد.

دادخواست وزارت دادگستری در حالی مطرح می‌شود که قدرت و نفوذ بیش از حد غول‌های فناوری موجب نگرانی شده است. قانون گذاران و مسوولان رگولاتوری نگرانند که این قدرت  نامحدود، موجب آسیب‌ دیدن مصرف‌کنندگان شود.گذشته از گوگل، رقبای این شرکت از جمله اپل، آمازون و فیس‌بوک نیز از سوی رگولاتوری فدرال و قانون‌گذاران تحت تحقیقات قرار دارند. سوندار پیچای، مدیر ارشد اجرایی گوگل، به همراه مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، جف بزوس، مدیرعامل آمازون و تیم کوک، مدیرارشد اجرایی اپل، در ماه ژوییه، به صورت مجازی در جلسه زیرکمیته ضد انحصار کمیته قضایی کنگره آمریکا حاضر شدند و به ادای شهادت در این زمینه پرداختند.
 
کد مطلب : ۲۷۴۵۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما