۰

پرونده نقشه گوگل روی میز دادگستری آمریکا

تاریخ انتشار
شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۹
پرونده نقشه گوگل روی میز دادگستری آمریکا
پرونده نقشه گوگل روی میز دادگستری آمریکا

آی‌تی‌من- بلومبرگ به نقل از سه منبع آگاه نوشت: وکلای وزارت دادگستری آمریکا به دنبال دریافت اطلاعات و مصاحبه با شاهدان احتمالی هستند. 

این تحقیقات بر این تمرکز یافته که گوگل چگونه خدمات خود را با یکدیگر دسته می‌کند و ممکن است به شکایت ضد انحصار طلبی جدیدی منتهی شود.

این تحولات نشان می‌دهد که وزارت دادگستری آمریکا، حتی پس از تنظیم دو شکایت ضد انحصار طلبی بزرگ علیه گوگل، به تفحص در خصوص محصولات محبوب این غول اینترنتی ادامه می‌دهد.

 شرایط استفاده از سرویس گوگل، طراحان را ملزم می‌کند محصولات نقشه (Google Maps) و جستجوی (ُ Search) این شرکت را با هم استفاده کنند. 
این محدودیت مانع از آن می‌شود که شرکت‌ها، از آمار “مکان‌های گوگل» (Google Places) که اطلاعات مفصل، تصاویر و بررسی ساختمان‌های خاصی را فراهم می‌کند، در خدمات نقشه رقیب استفاده کنند.
 وادار کردن شرکت‌ها به استفاده از یک محصول برای دسترسی یافتن به محصول دیگر که به باندلینگ یا دسته کردن معروف است، می‌تواند قانون ضد انحصار طلبی را نقض کند.

گوگل اعلام کرده که این محدودیت‌ها، تجربه کاربری خوب را تضمین می‌کنند. ضمن این که، بعضی از شرکتهای شخص ثالث که این شرکت از آنها مجوز گرفته است، در خصوص نحوه استفاده از اطلاعات مکانی، محدودیت‌هایی تعیین کرده‌اند.   

رقیبان گوگل شکایت دارند که این محدودیت‌ها به نوآوری در شماری از حوزه‌های نوظهور مانند پهپادها، تحویل و لجستیک و همچنین خودروهای برقی و خودران لطمه می‌زند. 

در جلسه فوریه ۲۰۲۱ کنگره، شرکت شرکت‌های گارمین و مپ باکس، نگرانی‌های خود را نسبت به محدودیت‌های اعمال شده از سوی گوگل برای نقشه‌ها ابراز کردند.

 وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات درباره گوگل را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد و دو شکایت ضد انحصارطلبی علیه این شرکت تنظیم کرده که یکی به جستجو و دیگری به کسب و کار فناوری تبلیغات گوگل متمرکز است.
 
این نهاد، در راستای پرونده جستجوی آنلاین، به دنبال اطلاعاتی از این شرکت در خصوص نقشه بود اما نهایتا ترجیح داد شکایت ضد انحصارطلبی محدودتری را تنظیم کند که به قراردادهای گوگل با سازندگان مرورگر و تلفن هوشمند متمرکز است که آنها را ملزم می‌کند این موتور جستجو را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض قرار دهند.

 دادستان‌های کل ایالتی، تحقیقات خود را انجام داده و شکایت جداگانه علیه گوگل در ارتباط با جستجو، فناوری تبلیغات و کنترل این شرکت بر اپلیکیشن‌های دانلود شده در تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های اندرویدی، تنظیم کرده‌اند. 

پرونده ایالتی مربوط به جستجوی آنلاین که توسط ایالت‌های کلرادو و نبراسکا هدایت می‌شود، گسترده تر از پرونده‌ای است که توسط وزارت دادگستری آمریکا تنظیم شده و شامل ادعاهای مربوط به نقشه و دسته کردن محصولات گوگل برای خودروسازان است. 

بر اساس گزارش بلومبرگ، نهاد ضد انحصارطلبی آلمان هم سال گذشته تحقیقاتی را درباره محدودیت‌های نقشه گوگل آغاز کرد.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۸۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما