۰

حکم سنگین دادگاه آمریکا برای عضو گروه هکری فین 7

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۲
حکم سنگین دادگاه آمریکا برای عضو گروه هکری فین 7
حکم سنگین دادگاه آمریکا برای عضو گروه هکری فین 7

آی‌تی‌من-  وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند اوکراینی به نام دِنیس یِرماک (Denis Yermak) را به جرم عضویت در گروه هکری فین 7 (FIN7) و ارتکاب جرائم سایبری به 5 سال حبس محکوم کرد. 

مقامات آمریکا مدعی هستند یرماک 32 ساله، هکر زبده و عضوی از فین 7 از سال 2016 تا 2018 به دنبال آسیب‌پذیری‌هایی بوده که می‌توان از آن‌ها برای نفوذ به شبکه‌های رایانه‌ای استفاده کرد.

این هکر اوکراینی در فوریه 2020 پس‌ازاینکه دادگاه مشروعیت درخواست آمریکایی‌ها را تأیید کرد از تایلند مسترد شد. در نوامبر 2021، یرماک به دو فقره اتهام اعتراف کرد: توطئه برای کلاه‌برداری با استفاده از ابزارهای ارتباط الکترونیک و توطئه برای هک رایانه.

بر اساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا، این گروه جرائم سایبری موفق شده به شبکه‌های سراسر آمریکا نفوذ و به داده‌های شخصی 20 میلیون نفر دسترسی پیدا کند. مجموع خسارات وارده به اقتصاد آمریکا از فعالیت‌های فین 7 بالغ‌بر یک میلیارد دلار بوده است.

فین 7 قریب به 100 شرکت و سازمان آمریکایی را از سال 2015 هدف قرار داده است. اعضای این گروه بانفوذ به 6500 پایانه پوز، اطلاعات بیش از 15 میلیون کارت پرداخت را سرقت کرده و در فروشگاه‌های وب تاریک به فروش گذاشته‌اند.
 
مرجع : سایبربان
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۵۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما