۰
بدرفتاری با تلفن همراه ممنوع!

گرانی و راه‌هایی برای محافظت بهتر از گوشی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۸
گرانی و راه‌هایی  برای محافظت بهتر از گوشی
گرانی و راه‌هایی برای محافظت بهتر از گوشی

آی‌تی‌من- گوشی‌های موبایل این روزها به ابزارهای مهم زندگی همه ما تبدیل شده‌اند؛ از برقراری تماس و ارسال پیامک گرفته تا ارسال ایمیل، یادداشت برداری، کتاب‌خواندن، آموزش و یادگیری و خرید را با همین دستگاه‌ها انجام می‌دهیم. گوشی‌های موبایل حالا با همه‌گیری ویروس کرونا و شرایط قرنطینه کاربردی‌تر شده‌اند از این رو با توجه به بالا رفتن قیمت گوشی‌های هوشمند نیز، نگهداری و مراقبت از گوشی به موضوع مهمی‌تبدیل شده که در این گزارش به نکاتی در این باره اشاره می‌کنیم.

   از نمایشگر محافظت کنید
یکی از نکات مهم برای مراقبت از گوشی موبایل، حفظ و نگهداری ال‌سی است که تقریبا یک سوم قیمت کل گوشی را تشکیل می‌دهد. بر این اساس لازم است که به این بخش از گوشی توجه خاصی داشته باشیم؛ چرا که در صورت ضربه دیدن یا شکسته شدن، مبلغ زیادی باید هزینه کنیم. یکی از راهکارهای مراقبت از ال‌سی‌دی گوشی، استفاده از گلس یا محافظ صفحه نمایش است.

  از شارژر اصل استفاده کنید
پیشتر مطلبی در رابطه با محافظت و نگهداری از باتری منتشر کردیم. با این حال بهتر است یادآوری کنیم که باتری هر گوشی با گوشی دیگر متفاوت است؛ حتی این روزها باوجود شارژرهای فست شارژ موضوع استفاده از شارژر اصلی گوشی مهم‌تر می‌شود چرا که درصورتی‌که از شارژر معمولی برای گوشی که به قابلیت فست شارژ مجهز است یا بالعکس استفاده کنیم، قطعا به باتری گوشی آسیب جبران‌ناپذیری وارد می‌شود که ممکن است سایر قطعات گوشی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. حتی گاهی امکان انفجار و ترکیدن باتری هم وجود دارد. بر این اساس توصیه می‌کنیم که اولا از شارژر اصل و ثانیا از شارژر خود گوشی استفاده کنید.

  کمتر از شارژرهای فندکی استفاده کنید
سعی کنید برای شارژ گوشی از شارژرهای فندکی موجود داخل ماشین کمتر استفاده کنید، اگر از این شارژرها استفاده می‌کنید، به استانداردهای آن توجه کنید. کابلی هم که گوشی را با آن شارژ می‌کنید باید فاقد پارگی باشد. جالب است بدانید هر چقدر کابل شارژ بلندتر باشد، مدت زمان بیشتری برای پر شدن باتری نیاز دارید.

  روی گوشی آنتی ویروس نصب کنید
روی گوشی موبایل خود آنتی ویروس نصب کنید تا در صورت وجود هر نوع فایل آلوده که در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، آن‌ها را شناسایی و پاکسازی کند.

  در آب و هوای نامناسب از گوشی استفاده نکنید
گوشی‌های موبایل معمولا برای کار در یک دمای خاص طراحی شده‌اند و چنانچه در آب و هوایی بیش از اندازه سرد یا گرم قرار بگیرند، منجر به خالی شدن سریع باتری یا حتی خاموش شدن ناگهانی آن خواهد شد. این دما بین صفر تا ۳۲ درجه سانتی گراد است. در چنین شرایطی بهترین کار خاموش کردن گوشی یا نگه داشتن آن در جیب لباس است تا از آسیب به باتری یا گوشی به شکل کلی جلوگیری شود.

  از قاب محافظ استفاده کنید
این روزها قاب‌های متنوعی تقریبا برای همه گوشی‌ها وجود دارد؛ قاب‌های رنگی سیلیکونی و طرح‌دار و حتی قاب‌های پارچه‌ای و عروسکی. این قاب‌ها غیر از اینکه ظاهر قشنگی به گوشی‌ها می‌دهند، از این دستگاه‌ها در برابر ضربه محافظت می‌کنند.

حتی قاب‌های ضربه‌گیر وجود دارند که می‌توان از آنها برای محافظت از گوشی استفاده کرد که در صورت سقوط یا وارد شدن هر گونه ضربه‌ای آسیب نخواهد دید.

  گوشی‌ را درست ضدعفونی کنید
باتوجه به اینکه این روزها همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده تا همه دستگاه‌ها و ابزارهایی که با آنها سروکار داریم را ضدعفونی کنیم. بر این اساس توصیه می‌کنیم که برای ضدعفونی دستگاه حتما مواردی را رعایت کنید؛ اطمینان حاصل کنید که موقع ضدعفونی حتما دستگاه خاموش باشد و به پریز برق متصل نباشد.یک پارچه میکروفیبر را با اسپری ضدعفونی‌کننده (ترجیحاً الکل) مرطوب کنید و مراقب باشید که این پارچه بیش از حد به الکل آغشته نباشد. صفحه گوشی یا تبلت را با ماده ضدعفونی، میکروب زدایی کنید. اجازه دهید اسپری برای مدت زمان کوتاه روی تلفن همراه باقی بماند. صفحه گوشی خود را با یک پارچه تمیز و خشک کنید.

  هنگام شارژ از گوشی استفاده نکنید
یکی از مهم‌ترین نکات برای مراقبت از گوشی این است که هنگام شارژ از این دستگاه‌ها استفاده نکنیم؛ مخصوصا برای مکالمه و بازی‌. اول اینکه هنگام استفاده از گوشی به‌ویژه کارهایی که میزان پردازش گوشی را افزایش می‌دهند مثل بازی، باعث داغ شدن باتری می‌شود و این موضوع به باتری دستگاه آسیب می‌زند و علاوه بر اینکه ممکن است موجبات انفجار را فراهم کند، صدمات جبران‌ناپذیری را به باتری وارد می‌کند و هزینه اضافی روی دستتان می‌گذارد.

  گوشی را از دسترس کودکان دور نگه دارید
سعی کنید تا حد امکان گوشی خود را در اختیار کودکانی قرار ندهید؛ چرا که ممکن است دستگاه را پرت کنند یا آن را داخل آب بیندازند و به هر حال به این دستگاه‌ها آسیب برسانند. از سوی دیگر پزشکان توصیه می‌کنند که کودکان بهتر است که با این دستگاه‌ها فعلا بازی نکنند که به سلامت آنها خدشه‌ای وارد نشود. بر این اساس توصیه می‌کنیم که دستگاه‌ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

  گوشی را در معرض اجسام تیز قرار ندهید
اکثر ما عادت داریم گوشی را داخل کیف‌مان می‌گذارید بدون توجه به اینکه معمولا شیشه عطر، دسته‌کلید و کلی اجسام دیگر داخل کیف‌مان وجود دارد. همه این ابزارها و وسایل باعث می‌شوند تا روی صفحه نمایش یا بدنه دستگاه خط و خش وارد شود.

  گوشی را داخل جیب‌تان قرار ندهید
بسیاری عادت دارند گوشی موبایل‌شان را داخل جیب شلوار قرار می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود تا فشار زیادی به دستگاه وارد شود. این موضوع ممکن است در دراز مدت باعث آسیب جدی به اجزا و قطعات گوشی شود.

  گوشی را از آهن‌ربا دور نگه دارید
قرار دادن گوشی‌های موبایل در کنار سایر ابزارهای رادیویی و آهنربایی ممکن است به آن آسیب برسانند، بنابراین همیشه دقت کنید که گوشی شما در نزدیکی این ابزارها قرار نگیرد.

  گوشی را به تعمیرکار ماهر بسپارید
و در نهایت اینکه اگر به هر دلیل گوشی موبایل‌تان دچار مشکل شد و خواستید آن را تعمیر کنید، حتما آن را به دست تعمیرکار ماهر بسپارید. یک تعمیرکار خوب با تعمیر اصولی موبایل می‌تواند همه چیز را به حالت اولیه باز گرداند. برای انجام این کار و تجربه یک تعمیر بی‌دردسر و با ضمانت می‌توانید از شرکت‌های خدمات پس از فروش معتبر کمک بگیرید. در غیر این‌صورت دستگاه را در اختیار تعمیرکاری قرار دهید که به دستگاه‌تان آسیب نرساند.اما نکته آخر به رفتار ما برمی‌گردد؛ گاهی عصبانی هستیم گوشی را پرت می‌کنیم یا موقعی که می‌خواهیم دستگاه را از شا‌رژر جدا کنیم با بی دقتی و با عجله این کار را انجام می‌دهیم که باعث آسیب رسیدن به سوکت شارژ دستگاه می‌شود. با توجه به اینکه این روزها جایگزین کردن گوشی قدیمی‌با گوشی جدید کاری بعید و غیرممکن است پس بهتر است در نگهداری و مراقبت از گوشی تلاش کنیم تا مجبور به پرداخت هزینه زیادی نشویم.
 
کد مطلب : ۲۷۴۵۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما