۰

شرایط استفاده آموزشگاه‌ها از اینترنت نیم‌بها

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۸
شرایط استفاده آموزشگاه‌ها
 از اینترنت نیم‌بها
شرایط استفاده آموزشگاه‌ها از اینترنت نیم‌بها

آی‌تی‌من-  با شیوع کرونا، بسیاری از آموزشگاه‌ها به سمت آموزش آنلاین حرکت کردند، آموزشگاه‌هایی که بیش از گذشته با هجوم دانش‌آموزان رو به رو شده‌اند.  تخصیص اینترنت نیم‌بها و رایگان برای آموزش مجازی، یکی از مواردی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  بارها به آن تاکید کرده و قدم‌های مهمی‌نیز برداشته است. اکنون ترافیک دانشگاه‌ها و مدارس در بستر پلتفرم شاد رایگان است و برای دانش آموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز بسته‌های اینترنت رایگان در نظر گرفته شده است.

اسدالله بردپیشه رییس انجمن صنفی آموزشگاه‌های زبان شهر تهران اما گفت: اینترنت آموزشگاه‌ها وضعیت خوبی ندارد و به آن‌ها پهنای باند رایگان یا نیم بها تعلق نگرفته است. همین مسئله مشکلات زیادی را فراهم کرده است.

بردپیشه افزود: قبل از شیوع کرونا در کشور حدود ۱۲ هزار آموزشگاه فعال زبان داشتیم که تاکنون چند هزار آموزشگاه مجبور به تعطیلی شدند. بعد از شیوع کرونا تمام فعالیت آموزشی ما به فضای مجازی منتقل شده و نیاز است که اینترنت با سرعت و قیمت مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: برای دریافت اینترنت پرسرعت به مراکز مخابراتی درخواست کشیدن فیبر نوری دادیم، اما چون زیرساخت مورد نیاز وجود ندارد آن‌ها از ما طلب پول‌هایی با رقم‌هایی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان کرده‌اند که پرداخت آن برای ما مقدور نیست. از طرف دیگر برخی همکاران درخواست داده‌اند تا اینترنت‌شان از ADSL یک VDSL تبدیل شود که الان ماه‌هاست در صف انتظار هستند.

رییس انجمن صنفی آموزشگاه‌های زبان شهر تهران گفت: با توجه به این‌که متولی آموزش زبان خارجه در ایران آموزشگاه‌ها هستند، اگر زیرساخت مناسب برای توسعه در اختیار آن‌ها نباشد و تسهیلاتی برای آن‌ها در نظر گرفته نشود، قطعا با مشکل رو به رو می‌شوند.

وی درباره تسهیلات در نظر گرفته به آموزشگاه‌ها توسط وزارت نیرو افزود: مثلا تعرفه برق برای ما به میزان یک سوم در نظر گرفته است، تا بتوانیم برای رفاه حال زبان‌آموزان از تهویه بهتر استفاده کنیم، توقع‌مان این است که وزارت ارتباطات نیز در این راه همراه ما باشد.

در همین رابطه بهنام ولی زاده مدیرکل مدیریت یکپارچه شبکه‌ ملی اطلاعات نیز گفت: روش اصولی و منطقی برای کمک به مراکز آموزشی و آموزشگاه‌ها این است که آن‌ها برای اتصال کاربران به سایت یا پلتفرم آموزشی مورد نظرشان نسبت به میزبانی آن در دیتاسنترهای داخلی و یا استفاده از بسترهای آموزشی داخلی اقدام کنند. پس از آن می‌توانند مشخصات سامانه یا سایت خود را در سایت
  https://g2 b.ito.gov.ir  به ثبت برسانند.

وی افزود: پس از ثبت سامانه، اپراتورها موظف هستند ترافیک کاربران سایت‌های ثبت شده در این سامانه را که دارای میزبانی داخلی هستند با تعرفه نیم‌بها محاسبه کنند.

وی درباره تخصیص پهنای باند و اینترنت تعرفه نیم‌بها به این آموزشگاه‌ها افزود: منطقی نیست که آموزشگاهی در محل خود دیتاسنتر ایجاد کند، این کار علاوه بر این‌که غیر استاندارد بوده و منابع انسانی متخصص نیاز دارد، هزینه‌های زیادی را به آموزشگاه تحمیل می‌کند. کشیدن فیبر نوری زمینی و هوایی برای اتصال به دیتاسنتر در آموزشگاه هزینه زیادی دارد.

او گفت: روش اصولی استفاده از تسهیلات دولتی برای آموزش مجازی در دوران کرونا، راه‌اندازی سامانه در یک دیتاسنتر و اعلام IP آن به سامانه فوق است. با ثبت انجام این کار تمام افرادی که به سامانه وصل شوند، می‌توانند از اینترنت نیم‌بها استفاده کنند.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۴۵۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين