۰
از سوی وزارت ارتباطات انجام شد

رایزنی برای تمدید اینترنت دانشجویان

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۲
رایزنی برای تمدید اینترنت دانشجویان
رایزنی برای تمدید اینترنت دانشجویان

آی‌تی‌من- در آخرین تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا در کشور، بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس قطعی شد و حتی ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در ۲۰ دی ماه حضوری شدن آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را اعلام کرد.

اما در روزهای اخیر کشور بار دیگر شاهد شیوع دوباره ویروس کرونا بوده است؛ به طوری که برخی از شهرها به رنگ قرمز درآمده اند.

پس از این تغییرات سریع شرایط در کشور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در آخرین تصمیم‌ها و دستورالعمل‌های خود برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها تغییراتی داد.

 آموزش حضوری به دانشگاه‌های معین واگذار شد
در تازه‌ترین اظهار نظر در این باره، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: تصمیم‌گیری برای از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها از ترم بهمن در شهرهای قرمز با هماهنگی ستادهای استانی به دانشگاه‌های معین واگذار شد. چون کرونا ممکن است با شرایط جدیدی همراه شود، قرار شد با هماهنگی ستادهای استانی، دانشگاه‌ها در خصوص وضعیت جدید تصمیم‌گیری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه سویه اومیکرون کرونا در نقاط مختلف کشور متفاوت است لذا آموزش در جایی که قرمز شود ممکن است از حضوری به آموزش الکترونیکی تبدیل شود. اما اگر ستاد ملی کرونا تشخیص دهد که شرایط حاد نیست و می‌تواند ادامه پیدا کند، آموزش حضوری ادامه می‌یابد.

  اینترنت رایگان دانشجویی ارایه می‌شود؟
پیرو این تغییرات که ابهاماتی را در حضوری شدن یا نشدن آموزش‌ها از ترم آینده رقم زد، مطالباتی برای دریافت اینترنت هدیه برای آموزش مجازی مانند ترم‌های قبل هم شکل گرفته است.

مخاطبان فارس با ثبت سوژه در این سامانه درخواست تمدید اینترنت دانشجویی را مطرح کرده‌اند.

کمالی، سردبیر این سوژه گفت: قرار بود ترم مهر 1400-1401 از ماه آذر حضوری شود و به همین دلیل مقدار کمتری اینترنت (30 گیگ) به دانشجویان اختصاص پیدا کرد؛ اما آموزش‌ها حضوری نشد و دیگر هم اینترنتی داده نشد.
 
وی گفت: ترم پیش از آن 60 گیگ اینترنت دانشجویی رایگان داده شده بود. 

کمالی پرسید: چرا با ادامه آموزش غیرحضوری باقی بسته اینترنت دانشجویی را تخصیص ندادند و این موضع فراموش شد؟

 تکلیف اینترنت ترم بهمن مشخص شود
محمدی، دانشجوی ارشد یکی از دانشگاه‌های دولتی هم گفت: بهتر است تکلیف اینترنت ترم بهمن از الان مشخص شود؛ زیرا در این مدت دیده ایم که ترم شروع شده و کلاس‌ها هم تشکیل شده اند و تازه برای ارایه اینترنت دانشجویی رایزنی و بحث می‌شود. 

وی ادامه داد: اکنون هم اعلام کرده اند که از ترم بهمن آموزش‌ها حضوری است و اگر آموزش حضوری باشد اینترنت هدیه به دانشجوها داده نمی‌شود؛ اما هنوز تکلیف قطعی معلوم نیست و حتی برخی از دانشگاه‌ها اعلام کرده اند که درصدی از آموزش‌ها حضوری و مابقی مجازی است؛ پس بهتر است مانند ترم‌های قبل اینترنت به دانشجوها ارایه شود.

 پاسخ معاون وزیر ارتباطات به مطالبه اینترنتی دانشجویان
خبرنگار فارس این مطالبه دانشجویان و کاربران فارس را با مقام مسوول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد.

ستار‌هاشمی‌معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که اکنون که با شیوع ویروس دوباره کرونا در کشور، از سر گیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها با ابهام رو به رو شده است، آیا در ترم پیش رو هم به دانشجوها، اینترنت رایگان آموزش مجازی داده می‌شود؟ گفت: این خبر (شیوع ویروس دوباره کرونا در کشور و قرمز شدن وضعیت در برخی شهرها) بسیار داغ و جدید است.

وی گفت: از این رو، باید با آقای وزیر این موضوع را مطرح کنم و همفکری کنیم و پس از آن نتیجه را اعلام خواهم کرد.

هاشمی‌در پاسخ به این سوال که چه زمانی می‌توانید نتیجه را اعلام کنید؟ گفت: سعی می‌کنیم سریع انجام دهیم. با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است؛ امروز موضوع را با آقای وزیر مطرح خواهم کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه، امیدواریم این شرایط زود سپری شود، گفت: پیش از این و اول مهر 1400 هم امیدوار بودیم که بتوانیم از این شرایط خارج شویم، اما با اتفاقاتی که در دو روز اخیر رخ داده، شرایط جدی شده است.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۸۱۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما