۰
وزیر ارتباطات اعلام کرد:

اینترنت رایگان برای استادان، دانشجویان و معلمان ارایه می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۶
اینترنت رایگان برای استادان، دانشجویان و معلمان ارایه می‌شود
اینترنت رایگان برای استادان، دانشجویان و معلمان ارایه می‌شود

آی‌تی‌من- عیسی زارع‌ پور گفت: مانند سال گذشته، ترافیک نرم‌افزار «شاد» امسال هم برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان است. در کنار این بسته‌‌های ترافیک رایگانی هم به عنوان هدیه وزارت ارتباطات برای استادان دانشگاه و حوزه، دانشجویان و طلاب و معلمان در نظر گرفتیم که طی همین هفته به شکل آنلاین از طریق سامانه ictgifts.ir ارایه می‌شود.

بر این اساس مقرر شده که برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان ۶ ماهه در نظر گرفته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در دبیرستان فرزانگان دو شهر تهران، همچنین از دانش‌آموزان حاضر در مراسم خواست که اهداف بزرگی را برای زندگی خود مشخص کنند.
زارع‌پور خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم با تاکید بر زندگی هدفمند، گفت: برای داشتن زندگی هدفمند نیاز به انگیزه داریم و آنچه که به ما انگیزه می‌دهد اهداف مشخص هستند.

وی باورها و اعتقادات را مشخص کننده اهداف افراد در زندگی عنوان کرد و افزود: نظام تعلیم و تربیت ما باید دانش‌آموزان را در انتخاب اهداف والا یاری دهند و  مسیر رسیدن به این اهداف در زندگی افراد را تسهیل کند.

وزیر ارتباطات خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم با تاکید بر لزوم چند بعدی بودن افراد و مخصوصا دانش‌آموزان نخبه، تاکید کرد: اهداف خود را در تمام ابعاد زندگی مشخص و تلاش کنید به این اهداف برسید و تنها هدف شما درس خواندن نباشد.

وی با بیان حضور خود در مراسم آغاز سال تحصیلی به نمایندگی از هیات دولت جمهوری اسلامی ‌است، افزود: شما سرمایه‌های این کشور هستید و امید ما به شماست که آینده را بسازید و امیدواریم به کمک شما بتوانیم ایران اسلامی‌را بسازیم.

زارع‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به فضای مجازی و فرصت‌های بی‌نظیر آن اشاره کرد و گفت: شتاب تحولات این فضا بسیار  شگفت‌انگیز است و فرصت‌های بی نظیری را برای تسهیل زندگی بشر فراهم کرده است.

وی با بیان همه‌گیری کرونا در بهمن ۹۸ افزود: در همین زمان با تلاش جوانان نخبه و متخصص ایرانی و فراهم شدن زیرساخت‌های فناورانه لازم همچون نرم افزارهای مختلف آموزش الکترونیکی مثل برنامه شاد، تلاش  که نظام تعلیم و تربیت دچار وقفه نشود؛ البته هر زیرساختی در ابتدا با مشکلاتی همراه است که با گذشت زمان رفع می‌شود.

وزیر ارتباطات به چالش‌های فضای مجازی پرداخت و گفت: یکی از چالش‌های این حوزه مشغولیات کاذب و تلف کردن ساعت‌های باارزش وقت است که باعث فردگرایی و عدم توسعه مهارت‌های اجتماعی می‌شود.

وی در همین خصوص سوالی را خطاب به دانش‌آموزان طرح کرد و از آنان خواست تا مهترین فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی را برشمرند و راهکارهای لازم برای استفاده حداکثری از مزایای این فضا و مقابله با آفت‌های آن را ارایه دهند.

بر اساس همین گزارش، در ادامه این مراسم وزیر ارتباطات به صورت نمادین زنگ مدرسه را نواخت و با اهدای شاخه گل به دانش‌آموزان، ورود آنان به کلاس درس را خیر مقدم گفت.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۲۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما