۰
وزارت ارتباطات: فعلا پیشنهاد است

اینترنت طبقاتی این بار برای خارجی‌ها

تاریخ انتشار
شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴
اینترنت طبقاتی این بار برای خارجی‌ها
اینترنت طبقاتی این بار برای خارجی‌ها

آی‌تی‌من-  وی افزود: شنیده شده است که توریست‌ها و گردشگران خارجی در کشور به دلیل فیلترینگ دو پلتفرم واتس‌اپ و اینستاگرام کمی دچار مشکل شده‌اند.

وزیر ارتباطات گفت: در نظر داریم با توجه به محدودیت استفاده از این دو پلتفرم، برای گردشگران خارجی که به کشورمان سفر کرده‌اند، سیم‌کارت‌های خاصی را طراحی کنیم که این افراد بتوانند در مدت حضورشان در ایران راحت‌تر و بهتر از فضای مجازی استفاده کنند. اما پیرو اخبار منتشر شده مبنی بر اختصاص سیم کارت گردشگری برای توریست‌ها، وزارت ارتباطات اعلام کرد این موضوع صرفا درحد پیشنهاد بوده و درباره آن هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

در همین رابطه وزارت ارتباطات در زمینه مطالب منتشر شده از قول وزیر ارتباطات درباره سیم کارت گردشگری به ایسنا اعلام کرد: میزان نصب و استفاده پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی در میان کاربران ایرانی همچنان رو به گسترش است؛ اما برای گردشگران خارجی که مدت کوتاهی به ایران سفر می‌کنند و دایره ارتباطات آنها با هموطنان خودشان در سکوهایی است که مطابق مقررات داخلی ما، آن سکوها دچار محدودیت‌هایی است، درخواست‌هایی مطرح شده است که سیم‌کارت‌های گردشگریِ زمان‌دار که تفاوت آن دسترسی به چند سکوی خاص است، اختصاص داده و پس از خروج گردشگر، آن سیم‌کارت منقضی شود. سیم کارت گردشگری خارجی هنوز در حد پیشنهاد است و درباره آن تصمیم‌گیری نشده است.
 
کد مطلب : ۲۸۰۸۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما