۰

اپ‌های پرکاربر بومی ‌ کارگزار دولت الکترونیکی می‌شوند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۳
اپ‌های پرکاربر بومی ‌
کارگزار دولت الکترونیکی می‌شوند
اپ‌های پرکاربر بومی ‌ کارگزار دولت الکترونیکی می‌شوند

آی‌تی‌من-  در پی تصویب مصوبه راه اندازی «سامانه یکپارچه پیام ایران» در شورای اجرایی فناوری اطلاعات، به عنوان صندوق الکترونیکی خدمات دولت، سازمان فناوری اطلاعات برای همکاری با پیام‌رسان‌ها و اپلکیشن‌های بومی‌فراخوان داد.

مطابق با این مصوبه که مربوط به شانزدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات می‌شود، سازمان فناوری اطلاعات ایران باید «سامانه یکپارچه پیام ایران» را با هدف فراهم کردن امکان تبادل الکترونیکی میان مردم و دستگاه‌های دولتی تا ۶ ماه آینده ایجاد کند.

این سرویس برای کاهش تردد شهروندان و ساماندهی و یکپارچه‌سازی راهکارهای تبادل پیام بین مردم با دستگاه‌های اجرایی، کاهش زمینه تخلفات مبتنی بر تبادل پیام با مردم، از جمله جعل، کلاهبرداری و نقض حریم خصوصی و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت و آمادگی برای پاسخگویی سریع به نیازهای ارتباطی با مردم، به‌ویژه در شرایط بحران، راه اندازی می‌شود.

بر این اساس سازمان فناوری اطلاعات ایران موظف شده که با استفاده حداکثری از زیرساخت‌های دولت الکترونیکی موجود از قبیل سکوی دولت همراه و ارتقای سامانه کارپوشه ملی ایرانیان، جهت بهره‌برداری عموم شهروندان، کسب‌وکارها و دستگاه‌های اجرایی، «پیام ایران» را به نحوی آماده کند که امکان ارسال انواع مختلف پیام بین دستگاه‌های اجرایی و ذینفعان وجود داشته باشد.

از این رو دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، فراخوان ارایه خدمات سکوی دولت همراه به اپلیکیشن‌های مورد تأیید را منتشر کرده است.

در این فراخوان آمده است: در راستای ارایه خدمات دولت همراه به شهروندان از طریق سکوی دولت همراه به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیکی و بر اساس ماده ۶ مصوبه شماره دو جلسه شانزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور مورخ ۷ مهرماه ۹۹ درخصوص مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در سامانه «پیام ایران»، از تمامی‌اپلیکیشن‌های پرکاربرد کشور به عنوان کارگزاران دولت الکترونیک دعوت به عمل می‌آید.

این کسب و کارها در صورت دارابودن شرایط ذیل می‌توانند نسبت به ارایه خدمات دولت الکترونیکی در اپلیکیشن خود اقدام کنند.

- انعقاد قرارداد با سازمان فناوری اطلاعات ایران با بازه زمانی حداقل 3 ساله

- اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌های ارایه شده توسط شرکتهای متقاضی باید بیش از یک میلیون کاربر فعال داشته باشد.

- داشتن سالیانه حداقل ۴۰ میلیون تراکنش با قیمت ۵۶۰ ریال به ازای هرتراکنش

سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد که مبلغ پیش پرداخت قرارداد در زمان عقد قرارداد نهایی خواهد شد. همچنین شرکتهای متقاضی باید نسبت به ارایه ضمانت‌نامه‌های مالی لازم به سازمان فناوری اطلاعات ایران اقدام کنند.

شرکت‌ها بعد از اتصال به سامانه «پیام ایران» سه ماه فرصت دارند تا پروتکل‌های «فنی»، «امنیتی» و «حفظ حریم خصوصی» ابلاغی از طرف سازمان فناوری اطلاعات ایران را از معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات این سازمان دریافت کنند.

متقاضیان دارای شرایط فوق باید درخواست مکتوب و مستندات خود را حداکثر تا ۳۰ آبان ۹۹ به دبیرخانه سازمان فناوری اطلاعات ایران (معاونت دولت الکترونیکی) تحویل دهند.

پس از بررسی اسناد و سامانه‌های متقاضیان، سازمان فناوری اطلاعات ایران اقدام به عقد قرارداد با شرکتهای واجد شرایط خواهد کرد.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۴۷۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما