۰
حتی اگر ترامپ نتیجه انتخابات را نپذیرد

حساب‌های کاخ سفید در توییتر، به صورت خودکار به تیم بایدن منتقل می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۶
حساب‌های کاخ سفید در توییتر، به صورت خودکار به تیم بایدن منتقل می‌شود
حساب‌های کاخ سفید در توییتر، به صورت خودکار به تیم بایدن منتقل می‌شود

آی‌تی‌من- توییتر جمعه گذشته اعلام کرد که POTUS@ که حساب کاربری رسمی رییس جمهوری آمریکاست، در لحظه‌ای که جو بایدن سوگند ریاست جمهوری بخورد، به صورت خودکار به او منتقل خواهد شد؛ حتی اگر دونالد ترامپ، حاضر به اعلام شکست نباشد.

علاوه بر حساب کاربر رییس جمهور، حساب کاربری کاخ سفید (whitehouse@)، معاون اول (VP@)  و بانوی اول آمریکا (FLOTUS@)  به همراه چندین حساب رسمی دیگر مرتبط با ریاست جمهوری نیز هم‌زمان منتقل خواهد شد.

نیک پاچیلیو، سخنگوی توییتر در ایمیلی که برای پولیتیکو ارسال کرده، نوشته است: توییتر فعالانه برای پشتیبانی از انتقال حساب‌های رسمی در کاخ سفید در 20 ژانویه 2021 آماده می‌شود.

وی افزود: همان گونه در انتقال ریاست جمهوری در ژانویه 2017 عمل کردیم، این فرایند با مشاوره نزدیک با نهاد ملی آرشیو‌ها و اسناد انجام می‌شود.

بر اساس اعلام توییتر، این واگذاری نیازمند تبادل اطلاعات بین تیم ترامپ و تیم بایدن نخواهد بود. همچنین تمامی توییت‌هایی که تا کنون انجام شده، آرشیو می‌شود و اکانت‌ها با صفر توییت، در اختیار بایدن و تیمش قرار خواهد گرفت.

با وجود انتشار رسمی نتایج انتخابات آمریکا، دونالد ترامپ تا کنون پیروزی بایدن را نپذیرفته است. به همین دلیل GSA، نهاد فدرالی که مسوولیت شروع فرایند رسمی انتقال ریاست جمهوری را به عهده دارد نیز تا کنون از این وظیفه سر باز زده است. این مساله موجب شده که تیم جو بایدن هنوز به مواردی همچون فضای اداری و آدرس‌های ایمیل دولتی دسترسی نداشته باشد. حتی به آنها اجازه استفاده از دامنه gov. به منظور میزبانی وب‌سایت رسمی انتقال قدرت داده نشده است.

ترامپ در طول سال‌های ریاست جمهوری خود، به حساب رسمی ریاست جمهوری بی‌علاقه بود و توییت‌های خود را از حساب شخصی‌اش (realDonaldTrump@) انجام می‌داد و حتی پس از واگذاری قدرت نیز، همچنان با همین حساب کاربری توییت خواهد کرد. اما توییتر حساب‌های کاربری رهبران جهان را تحت حمایت‌های ویژه قرار می‌دهد که پس از پایان دوره ترامپ، این حمایت‌ها درباره حساب او قطع خواهد شد. از جمله حمایت‌ها این بود که حتی توییت‌هایی که برچسب هشدار می‌خوردند، همچنان نمایش داده می‌شدند، که به محض سوگند یاد کردن بایدن، توییت‌های شبهه‌دار ترامپ، دیگر نمایش داده نخواهند شد.

توییتر همچنین اعلام کرده که نمایندگانش، در ماه‌های آینده با مقامات انتقال بایدن-هریس دیدار می‌کنند و درباره چگونکی استفاده از توییتر با آنها به تبادل نظر خواهند پرداخت.

گفتنی است که پیش از انتخابات سال 2016، مقامات کاخ سفید در دوره اوباما، برنامه‌ای را درباره چگونگی انتقال دارایی‌های دیجیتال کاخ سفید به رییس جمهور بعدی، تدوین کردند. بر اساس همین برنامه نیز، وقتی اوباما کاخ سفید را ترک کرد، محتوای حساب‌ کاربری توییتر کاخ سفید در حساب جدیدی به نام POTUS44@ آرشیو و قفل شد و حساب POTUS@ با صفر توییت در اختیار ترامپ قرار گرفت.
 




 
مرجع : پولیتیکو
کد مطلب : ۲۷۴۸۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما