۰

بیماران کرونایی ایران با موبایل ردیابی می‌شوند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱
بیماران کرونایی ایران
 با موبایل ردیابی می‌شوند
بیماران کرونایی ایران با موبایل ردیابی می‌شوند

آی‌تی‌من-  خسرو سلجوقی درباره امکان ردیابی بیماران کرونایی با موبایل، گفت: هر فردی که صاحب موبایل است، یک کد ملی هم دارد که مشخص می‌کند چه کسی از آن خط استفاده می‌کند. در حال حاضر حدود 72 میلیون نفر از جمعیت کشور نیز دارای شناسنامه بهداشتی آنلاین هستند، به محض اینکه فرد به بیمارستان و درمانگاه مراجعه کند و تشخیص داده شود که بیمار کرونایی است، دو بانک اطلاعاتی به هم وصل می‌شوند. 

وی افزود: از لحاظ نرم‌افزاری بیماری کرونایی به هر جایی که مراجعه کند، مشخص می‌شود، حتی اگر موبایل فرد خاموش هم باشد از طریق امواج امکان رصد وجود دارد و مشخص می‌شود که از خیابان A به خیابان B رفته است. وی گفت: ردیابی بیماران کرونایی از طریق موبایل روشی است که اولین بار در کره‌جنوبی بکار برده شد، با اینکه این کشور در همسایگی چین بود بخوبی بیماری را کنترل و توانست بیماران کرونایی را رصد کند.

وی یادآور شد: طبیعتا کسی که بیمار کرونایی است، نباید در جامعه رفت و آمد کند، به این شیوه هم می‌توان رفت و آمدها را کنترل کرد و هم جریمه سنگین در نظر گرفت تا دیگران را آلوده نکند. استفاده از موبایل برای ردیابی کرونایی‌ها یکی از ابزارهای خوب کنترلی است و هم برای رسیدگی به فرد بیمار مناسب است.
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۲۷۴۹۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين