۰

هکرها: اسراییل همکاری نکند، به ایران اطلاعات می‌دهیم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۹
هکرها: اسراییل همکاری نکند، به ایران اطلاعات می‌دهیم
هکرها: اسراییل همکاری نکند، به ایران اطلاعات می‌دهیم

آی‌تی‌من-  روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی در این زمینه مدعی شد گروه هکری «بلک شدو» بامداد روز قبل با ارسال پیامی‌تأکید کرد طرف‌های مختلفی با ما برای خرید این اطلاعات تماس گرفته‌اند، برخی از پیام‌های اعلام آمادگی را هم برایتان ارسال می‌کنیم، اگر تا ساعت 9 صبح به خواسته ما جامه عمل نپوشانید کار فروش اطلاعات شما را آغاز می‌کنیم.

در یکی از این پیام‌ها که صحت آن مورد تأیید نیست فردی تأکید کرده است که اگر شما اقدام به فروش این اطلاعات کنید خدمت بزرگی را به شهروندان ایران خواهید کرد.

بر اساس آخرین افزایش صورت‌گرفته شرکت بیمه شیربیت باید 200 بیت‌کوین در حدود 4 میلیون دلار برای بازگشت داده‌هایش پول پرداخت کند.

کارشناسان سایبری به این روزنامه عبری‌زبان خبر دادند، هکرها بسیار حرفه‌ای بوده‌اند و حتی اطلاعاتی را که اقدام به انتشار کردند نیز کاملاً پالایش شده بود.

در این بین روزنامه اقتصادی کالکالیست هم در مقاله‌ای نسبتاً طولانی به تمام مراکز و نهادهای اقتصادی در رژیم صهیونیستی هشدار داد این سرنوشتی است که برای آنها هم ممکن است رقم بخورد.
آریت آویشر و نوامی‌زوروف در مقاله خود تأکید کردند ضربه‌ای که به شیربیت وارد شده است امکان جان‌گرفتن مجددش را بسیار ناچیز می‌کند.

به‌نوشته این روزنامه عبری‌زبان، بزرگترین کابوسی که می‌توانست صنعت مالی اسراییل را مبتلا کند، هفته گذشته به وقوع پیوست.

هکرها یک کانال تلگرامی‌ایجاد و شروع به انتشار اطلاعات کردند، ابتدا آنها اسناد کلی مانند معرفی‌نامه‌ها و فرم‌های پرشده منتشر کرده و بعد از آن به‌تدریج در حال انتشار اطلاعات حساس‌تری شده‌اند.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: این اقدام باعث شد همه ساختار بیمه‌ای اسراییل به حال آماده‌باش در آیند و حمله سایبری به شیربیت محور اصلی نشست مسوولین مالی داخلی باشد.

به‌اعتقاد نویسندگان مقاله هکرها ساختار مالی و سایبری اسراییل را به استیصال کشانده‌‌اند، در حالی که مدیرعامل شرکت بیمه شیربیت (Shirbit Zvi Liboshor) تأکید می‌کند به‌توصیه طرف‌های متخصص هر نوع باجی را به هکرها نخواهد داد، از سوی دیگر متخصصان امور مالی تأکید می‌کنند برای این شرکت بهتر آن است که هرچه سریعتر این پرونده را حتی با پرداخت پول مختومه کند.

اما ظاهراً ساختار پدافند سایبری اسراییل مسوول اصلی تصمیم‌گیرنده در این باره است. به‌اعتقاد کارشناسان یکی از دلایل مخالفت ساختار امنیت سایبری با پرداخت باج آن است که هکرها تصور نکنند اطلاعات بسیار مهم در اختیار دارند در حالی که برخی دیگر از کارشناسان تأکید می‌کنند این امر به‌دلیل آن است که اطمینان حاصل شده است که هکرها از یک طرف متخاصم با اسراییل هستند.

یکی از حقوقدانان متخصص در جرایم رایانه‌ای و الکترونیکی هم معتقد است اگر به این باور برسیم که هکرها ساکن کشورهای متخاصم همچون ایران باشند، پرداخت باج به آنها یک جنایت قابل تعقیب در اسراییل خواهد بود.‎یک کارشناس سایبری رژیم صهیونیستی هم در گفتگو با رادیو اف‌ام103 گفت: وقتی ما درباره سرقت اطلاعات این شرکت صحبت می‌کنیم نباید تصور کرد دزدی وارد یک خانه شده و محتویات یک کمد را به‌سرقت برده است، ما درباره اطلاعاتی صحبت می‌کنیم که اگر بخواهیم آن را برای افکار عمومی‌مجسم کنیم همانند به سرقت رفتن محتویات یک کشتی بزرگ است. این کارشناس که جزو بنیانگذاران سیستم امنیت الکترونیکی اسراییل است، اضافه کرد: ما بر این باوریم که هکرهایی که وارد شرکت شیربیت شدند از سوی طرف‌هایی با انگیزه‌های سیاسی هم حمایت می‌شوند، هکرها گرچه به‌روی دریافت پول تأکید دارند، اما آنچه مشخص است آنها قصد دارند بیشترین آسیب و زیان را به ما وارد کنند.‎
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۴۹۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما