۰

ارایه تجارب فنلاند به سازمان فناوری اطلاعات ایران

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۲
ارایه تجارب فنلاند به سازمان فناوری اطلاعات ایران
ارایه تجارب فنلاند به سازمان فناوری اطلاعات ایران

آی‌تی‌من- رویداد «تجربه فنلاند در دیجیتالی شدن» در قالب یک وبینار، به صورت آنلاین برگزار شد. این رویداد بر اثر تفاهم‌نامه‌ای شکل گرفت که میان وزیران دو کشور ایران و فنلاند مورد تبادل قرار گرفته بود. این وبینار که بر دو محور مروری بر نحوه دیجیتالی سازی در فنلاند و اقتصاد دیجیتال در فنلاند استوار بود، با حضور فروزنده ودیعتی، سفیر ایران در هلسینکی در حالی صورت گرفت که بهنام ولی‌زاده، معاون دولت الکترونیکی، ماریا نیکیلا، رییس واحد دیجیتال وزارت اقتصاد فنلاند و لواسما، مدیرکل بخش عمومی فاوای وزارت اقتصاد فنلاند به ارایه تجربیات و بحث و تبادل نظر پرداختند.

ولی‌زاده در این وبینار توضیحاتی پیرامون چگونگی وضعیت گذرگاه خدمات دولت الکترونیک (GSB) به منظور ارایه خدمات دولت به دولت (G2G)، گذرگاه عمومی خدمات دولت (PGSB) جهت ارایه خدمات دولت به کسب و کارها  (G2B)و نیز پلتفرم ارایه خدمات بر بستر تلفن همراه (MBAAS) برای ارایه خدمات دولت به شهروندان (G2C) در کشور ایران ارایه داد.

سویه دیگر این انتقال تجربه، کشور فنلاند بود که با اختصاص رتبه چهارم توسعه دولت الکترونیکی از جایگاه قابل توجهی در جهان برخوردار است. در ادامه نمایندگان طرف اروپایی نیز از وجود دو Service Bus جداگانه در این کشور بر بستر G2G و G2B خبردادند و تبیین داشتند که درخواست خدمات دولت الکترونیکی و احراز هویت در این کشور از دو مسیر کارت ملی و گذرنامه امکان‌پذیر است. فرآیند چگونگی الکترونیکی شدن مالیات در فنلاند از جمله تجربه‌های دیگری بود که در این وبینار به آن پرداخته شد.

 
مرجع : سازمان فناوری اطلاعات
کد مطلب : ۲۷۷۰۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين