۰

فهرست تجهیزات بومی‌ ارتباطی اعلام شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴
فهرست تجهیزات بومی‌ ارتباطی اعلام شد
فهرست تجهیزات بومی‌ ارتباطی اعلام شد

آی‌تی‌من-  در راستای تحقق شعار «جهش تولید» و اجرایی‌شدن اصول سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات مبنی بر بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز این شبکه، نمایشگاه معرفی دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات از روز گذشته در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شد.

در سند معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات، بومی‌سازی و ارتقای ۲۰ درصدی استفاده از خدمات بومی‌مورد توجه ویژه‌ قرار گرفته است. با این رویکرد و با هدف تحقق شعار سال، این رویداد دو روزه فرصتی را برای نمایش دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی تجهیزات مخابراتی و توانمندی‌های این صنعت، فراهم کرد.

سازمان فناوری اطلاعات ایران با اعلام فهرست این دستاوردها، از حضور  ۴۴ شرکت در قالب ۷ دسته بندی در این رویداد خبر داد که شامل پایانه‌ها، لایه دسترسی، لایه انتقال(نوری)، رادیو و آنتن، رابط شبکه، لایه لبه و هسته، سامانه‌ها و شبکه‌های اختصاصی می‌شود.
بر این اساس در دسته نخست، ۱۲ شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند، تبلت، گوشی IP و انواع مودم‌ها، شناسایی شدند.

در دسته دوم، ۶ شرکت در بومی‌سازی ترمینال‌های خط نوری(OLT)، تجهیزات مرکزی VDSL، ترمینال شبکه نوری (ONT)، فعالیت دارند.

در دسته سوم ۷ شرکت تجهیزات اکتیو نوری، SFP، ROADM، DWDM، ONT و PTON، را بومی‌سازی کرده اند.

در دسته چهارم ۹ شرکت تجهیزات مربوط به رادیو مایکروویو، شبکه LTE اختصاصی، آنتن‌های مایکروویو، موبایل ۵ و ۸ باندی ، MIMO و SISO، را تولید می‌کنند.

در دسته پنجم ۴ شرکت تولیدی در حوزه انواع کابل شبکه CAT، اتصالات کواکسیال و نوری فعالیت دارند.

در دسته ششم ۱۴ شرکت تولیدی در حوزه انواع روترها (مسیریاب‌ها)، سوئیچهای شبکه SBC، HSS، Vims، ذخیره ساز دیتا، DNS، زیرساخت ابری مشغول به فعالیت هستند.

در دسته هفتم نیز ۷ هفت شرکت تولیدی مبادرت به تولید TripleA، OSS/BSS، Billing و SD-WAN می‌کنند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۴۲۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما