۰
برای ارایه اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی آمریکا

886 میلیون دلار یارانه به اسپیس‌ایکس تعلق می‌گیرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴
886 میلیون دلار یارانه به اسپیس‌ایکس تعلق می‌گیرد
886 میلیون دلار یارانه به اسپیس‌ایکس تعلق می‌گیرد

آی‌تی‌من- بر اساس طرح FCC شرکت اسپیس‌ایکس بابت ارایه اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت در مناطق روستایی آمریکا، در طول ده سال آینده مبلغ 886 میلیون دلار یارانه دریافت خواهد کرد. این یارانه درقالب صندوق فرصت‌های دیجیتال روستایی کمیسیون فدرال ارتباطات ارایه می‌شود.

اسپیس‌ایکس، در حال توسعه منظومه ماهواره‌ای استارلینک است. این ماهواره‌ها در مدار نزدیک زمین قرار می‌گیرند و اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت تامین می‌کنند. برنامه اسپیس‌ایکس این است که برای ایجاد پوشش سرتاسری در جهان، در مجموع 12 هزار ماهواره استارلینک را به فضا ارسال کند که تا کنون 900 ماهواره از این تعداد در مدار قرار گرفته است.

اما فقط اسپیس‌ایکس از این یارانه منتفع نمی‌شود، از دیگر برندگان بزرگ این حمایت مالی می‌تواند به LTD Broadband اشاره کرد که 1.3 میلیارد دلار دریافت خواهد کرد. شرکت Charter Communications نیز مبلغ 1.2 میلیارد دلار از این یارانه نصیب می‌برد. همچنین کنسرسیوم تعاونی برق روستایی نیز 1.1 میلیارد دلار سهم خواهد داشت.برآوردها حاکی است که بین 24 تا 163 میلیون نفر آمریکایی از دسترسی به اینترنت پهن‌باند محرومند و این مشکل، در مناطق روستایی پررنگ‌تر است. پیش‌بینی می‌شود که دولت آینده آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن، میزان هزینه‌کرد دولت در زمینه اینترنت پهن‌باند را در سال 2021 افزایش دهد.
 
کد مطلب : ۲۷۵۰۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما