۰

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا به آغاز فرایند بازگرداندن بی‌طرفی شبکه رای داد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷
کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا به آغاز فرایند بازگرداندن بی‌طرفی شبکه رای داد
کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا به آغاز فرایند بازگرداندن بی‌طرفی شبکه رای داد

آی‌تی‌من- اعضای کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) تحت رهبری دموکرات‌ها با 3 رای در مقابل 2 رای آغاز یک فرآیند چند ماهه برای بازگرداندن مقررات بی طرفی شبکه را تصویب کردند. این مقررات ارائه دهندگان پهنای باند را از مسدود کردن یا کند کردن سرویس‌هایی مانند گوگل و نتفلیکس را در شبکه‌های خود منع می‌کند.

شرکت‌های مخابراتی که پهنای باند را ارائه می‌کنند و جمهوری‌خواهان متعهد شده‌اند که با این پیشنهاد مبارزه کنند.

این تصمیم در نهایت FCC را قادر می‌سازد تا اینترنت پرسرعت را به عنوان یک ابزار ضروری، مانند آب یا برق، طبقه‌بندی کند؛ به ویژه که مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای به اینترنت به عنوان منبع اصلی ارتباطات خود وابسته هستند. این نهاد سپس می‌تواند از ارائه‌دهندگان پهنای باند برای نقض بی‌طرفی شبکه، آسیب‌های مصرف‌کننده و نقص‌های امنیتی شکایت کند.

جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC در بیانیه‌ای گفت: اکنون زمان آن است که قوانین ما برای ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی این واقعیت را منعکس کنند که دسترسی به اینترنت یک ضرورت برای زندگی روزمره است.

بر اساس اصل بی‌طرفی شبکه، مشتریان پهنای باند باید بدون دخالت ارائه دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت به هر سایتی دسترسی داشته باشند. این مفهوم که بیش از 15 سال پیش توسط تیم وو، استاد دانشکده حقوق کلمبیا ابداع شد، در ابتدا برای جلوگیری از مسدود کردن یا کند کردن سرعت تحویل سایت‌هایی مانند گوگل، نتفلیکس و اسکایپ توسط شرکت‌های کابلی و مخابراتی که خدمات اینترنتی ارائه می‌کنند، ایجاد شد.

بحث در مورد بی طرفی شبکه به شدت جناحی بوده است. کمیسیون ارتباطات فدرال مقررات بی طرفی شبکه را در دوران دولت اوباما ایجاد کرد، اما جمهوری خواهان با آن مخالف بوده‌اند. شرکت‌های مخابراتی نیز استدلال می‌کنند که قوانین بی طرفی شبکه می‌تواند منجر به خزش نظارتی و تنظیم نرخ‌های پهنای باند شود. کمیسیون ارتباطات فدرال در دوره ترامپ و در سال 2017 این قوانین را لغو کرد.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۹۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما