۰

بی‌طرفی شبکه در آستانه احیا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۷
بی‌طرفی شبکه در آستانه احیا
بی‌طرفی شبکه در آستانه احیا

آی‌تی‌من- کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا سه‌شنبه هفته جاری، به مدافعان این مقررات درباره برنامه رای‌گیری درباره قانون نهایی در جلسه ۲۵ آوریل این نهاد، خبر داد.

این کمیسیون در اکتبر با ۳ رای موافق در برابر ۲ رای مخالف، به پیشنهاد بازگرداندن مقررات اینترنت باز که در سال ۲۰۱۵ تصویب شد و بازگرداندن اختیار کمیسیون بر اینترنت پهنای باند، رای داد.

بی‌طرفی شبکه، به این اصل اشاره دارد که تامین کنندگان خدمات اینترنتی، باید دسترسی به همه محتوا و برنامه‌ها را بدون در نظر گرفتن منبع و بدون طرفداری یا مسدود کردن محصولات یا وب سایت‌های خاص، فراهم کنند.

جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، رای گیری برنامه ریزی شده کمیسیون را در مصاحبه با رویترز تائید کرد و گفت: پاندمی‌کرونا روشن کرد که پهنای باند، یک سرویس اساسی است که هر کدام از ما، فارغ از این که چه کسی هستیم یا کجا زندگی می‌کنیم، به آن نیاز دارد تا در عصر دیجیتالی، به آموزش، زیرساخت و منابع ضروری، دسترسی عادلانه داشته باشد.

وی اظهار کرد: یک سرویس ضروری نیاز به نظارت دارد و در این حالت ما فقط قوانینی را که قبلا تصویب شده بودند، دوباره به کار می‌گیریم که تضمین می‌کند دسترسی به پهنای باند، پرسرعت، باز و منصفانه است.

بازگرداندن این قوانین برای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، یک اولویت بوده و وی در دستور اجرایی که در ژوئیه سال ۲۰۲۱ امضا کرد، کمیسیون ارتباطات فدرال را برای بازگرداندن مقررات بی‌طرفی شبکه که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به تصویب رسیده بود، تشویق کرد.

دموکرات‌ها سه سال به دلیل برخوردار نبودن از اکثریت در این کمیسیون پنج نفره، موفق نشدند کاری انجام دهند.

در دوران ترامپ، کمیسیون ارتباطات فدرال استدلال کرد مقررات بی‌طرفی شبکه، غیرضروری بوده، مانع نوآوری شده و به کاهش سرمایه گذاری شبکه توسط تامین کنندگان خدمات اینترنتی منجر شده است اما دموکرات‌ها این ادعا را قبول نداشتند.

روزن وورسل گفت: طبقه بندی مجدد، به کمیسیون، ابزارهای امنیت ملی جدید مهمی‌می‌دهد. این سازمان در پیشنهاد اولیه خود اعلام کرد این مقررات، به این نهاد اختیارات قویتری می‌دهد تا نهادهای بیشتری را ملزم کند تجهیزات و خدمات شرکتهای چینی مانند هواوی و ZTE را حذف و تعویض کنند.

برندان کار، کمیسر جمهوریخواه این کمیسیون، با این اقدام مخالفت بوده و اعلام کرد: از سال ۲۰۱۷، سرعت پهنای باند در آمریکا، افزایش یافته، قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و رقابت شدت گرفته است.  وی اظهار کرد: این طرح منجر به کنترل دولت بر اینترنت خواهد شد.

با وجود لغو شدن در سال ۲۰۱۷، ده‌ها ایالت آمریکا اکنون قوانین یا مقررات بی‌طرفی شبکه را دارند.
 
مخالفت بخش مخابرات با برگرداندن مقررات بی‌طرفی شبکه
صنعت مخابرات آمریکا با برنامه کمیسیون ارتباطات فدرال برای برگرداندن مقررات بی‌طرفی شبکه، مخالف است.

جوناتان اسپالتر، مدیرعامل یو اس تلکام که اعضای آن شامل شرکتهای AT&T، وریزون، اسپیس ایکس و شرکت‌های دیگر هستند، این اقدام را کاملا غیرسازنده، غیرضروری و حواس پرتی نظارتی ضد مصرف کننده خواند.

انجمن اینترنت و تلویزیون (NCTA) که نماینده فراهم کنندگان خدمات اینترنتی نظیر شرکت کام کست است، اعلام کرد این برنامه، تلاشهای جمعی کشور برای ایجاد پهنای باند مطمئن بادوام در مناطق روستایی و دورافتاده را به طور جدی در معرض خطر قرار می‌دهد و به سالها مرافعه حقوقی و ابهام منجر خواهد شد.

انجمن صنعت رایانه و ارتباطات که اعضای آن شامل آمازون، اپل، آلفابت و متا پلتفرم هستند، در دسامبر از برگرداندن این مقررات حمایت و استدلال کردند که این مقررات برای حفظ دسترسی آزاد به اینترنت، باید برگردانده شوند.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه، روز چهارشنبه گفت: مقررات بی‌طرفی شبکه، قیمت‌ها را افزایش می‌دهد، نوآوری را از بین می‌برد، استقرار پهنای باند را تضعیف می‌کند و به جز کمیسیون ارتباطات فدرال بایدن در تلاش‌های بی‌پایانش برای کنترل اینترنت، به نفع کسی نیست.

بر اساس گزارش رویترز، در مقابل، اِد مارکی، سناتور دموکرات گفت: بازگرداندن مقررات بی‌طرفی شبکه، برای محافظت از اینترنت آزاد و باز و اطمینان از اینکه کمیسیون ارتباطات فدرال بر پهنای باند اختیار نظارتی دارد، حیاتی است.
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۲۹۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما