۰
کم‌رنگ شدن شکاف جنسیتی و نژادی در اتصال

25 درصد سالمندان آمریکایی از اینترنت استفاده نمی‌کنند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۴
25 درصد سالمندان آمریکایی از اینترنت استفاده نمی‌کنند
25 درصد سالمندان آمریکایی از اینترنت استفاده نمی‌کنند

آی‌تی‌من- آمارهای موسسه تحقیقاتی Pew نشان می‌دهد که در دو دهه اخیر، پذیرش اینترنت در ایالات متحده به شدت سرعت داشته و موجب شده که جمعیت آفلاین آمریکا به 7 درصد کاهش یابد.

این در حالی است که در سال 2000 تقریبا نیمی از جمعیت آمریکا از اینترنت استفاده نمی‌کردند.

بر اساس داده‌ها، به نظر می‌رسد سن ارتباط نزدیکی با استفاده از اینترنت دارد.

بر اساس نظرسنجی این موسسه تحقیقاتی 25 درصد از پاسخ دهندگان 65 سال به بالا گفته‌اند که از اینترنت استفاده نمی‌کنند؛ در حالی که این میزان در میان افراد بین 50 تا 64 سال تنها 4 درصد است.

با این حال باید توجه داشت که میزان سالمندان (بالای 65 سال) آمریکایی آفلاین در سال 2000 در حدود 86 درصد بوده است و این نشان می‌دهد که شتاب آنلاین شدن این گروه سنی در دو دهه گذشته نیز بالا بوده است.

از سوی دیگر، تنها یک درصد افراد 18 تا 29 ساله و دو درصد 30 تا 49 ساله‌ها در آمریکا هنوز آفلاین هستند.

این گزارش همبستگی آمار آنلاین بودن با میزان درآمد را نیز نشان می‌دهد.

14 درصد از پاسخ‌دهندگان با درآمد سالانه خانوار کمتر از 30 هزار دلار گفته‌اند که از اینترنت استفاده نمی‌کنند. در مورد خانوارهای با درآمد سالانه بین 50 هزار تا 75 هزار دلار، میزان آنلاین بودن به 98 درصد می‌رسد (فقط 2 درصد از اینترنت استفاده نمی‌کنن.) همچنین خانوارهایی که بالای 75 هزار دلار درآمد دارند نیز، به جز یک درصد، همه آنلاین هستند.

عامل دیگری که بر استفاده از اینترنت در آمریکا تاثیرگذار ارزیابی شده، سطح سواد است.

2 تا 3 درصد افرادی که تحصیلات تکمیلی داشته‌اند، از اینترنت استفاده نمی‌کنند، اما این آمار در مورد افرادی که تحصیلات‌شان تا سطح دیپلم است به 14 درصد می‌رسد.

نکته جالب این بررسی به شکاف جنسیتی و نژادی در استفاده از اینترنت برمی‌گردد. نظرسنجی انجام شده حاکی است که فرزندخواندگی، جنسیت یا نژاد ارتباط معناداری با استفاده از اینترنت ندارند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۵۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما